۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۱۷۶۸۰
مدیر کل اوقاف خراسان رضوی:

ولایت فقیه عامل اصلی مصونیت نظام اسلامی از دشمنی‌ها است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ولایت فقیه یکی از عوامل اصلی مصونیت نظام جمهوری اسلامی از همه دشمنی‌ها بوده است.
ولايت فقيه/1
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، ظهر امروزدر آستانه ماه مبارک محرم و در جمع مبلغین اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار داشت: اصلی ترین رسالت مبلغین تربیت ولایی است.

وی گفت: با تمام فعالیت هایی که در حوزه دین چه قبل و چه پس از انقلاب انجام شده، اما هنوز هم جای تربیت ولایی خالی است.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به پیروزی حزب ا... لبنان افزود: دلیل پیروزی حزب ا... در جنگ سی و سه روزه و حوادث پس از آن همین تربیت ولایی بود و آنان در دفاع و پیروی از ولایت پیش از اینکه ازمباحث نظری و علمی بهره مند شوند از تجربیات دینی خود استفاده کردند که حاصل تربیت ولایی بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با مطرح کردن چند سوال که آیا دانستن احکام شرعی وقف الزامی نیست و کدام نهاد مسئول سوالات مردمی در این زمینه است، اظهار داشت: روحانیت به ویژه مبلغین سازمان اوقاف با وجود منابع و سایتی در خصوص احکام شرعی وقف در این زمینه وظیفه ای جدی دارند.

وی با بیان اینکه اداره کل اوقاف استان نیز به صورت هفتگی پیامک هایی با موضوع بیان احکام شرعی برای مخاطبین خود ارسال می کند، گفت: وقف از آموزه های دینی است و امروز طیف گسترده ای از خیرین مدرسه ساز به دنبال وقف مدرسه های خود هستند تا خود و اقدامشان را ماندگار نمایند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه وقف از یادگارهای ائمه اطهار است، ما باید سرمایه های جدی مردم را به سمت وقف جهت دهی نماییم و اقداماتی صورت بگیرد تا مردم در دراز مدت نسبت به وقف بی اعتماد نشوند.

وی افزود: بیان احکام شرعی وقف، ترویج فرهنگ وقف، بیان ماندگاری وقف و .... از وظایف مبلغین است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: امروز 300 الی 400 روحانی طرح هجرت در روستاهای استان مستقر هستند که حرکتی مبارک و موثر در این زمینه است.

وی با بیان اینکه مردم به شدت علاقمند و حامی در این زمینه هستند، افزود: اگر این عرصه های درست تبیین شوند از صدرصد مردم به طور حتم 70 درصد همراه خواهند شد./930/د102/س

ارسال نظرات