۰۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۱۷۷۹۵

همایش روحانیان ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با دومین روز از ماه محرم، همایش روحانیان ارومیه برگزار شد.
مبلغان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، همایش روحانیان شهرستان ارومیه به مناسبت ایام محرم و با حضور حجت الاسلام سید محمدفخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد.

حجت الاسلام فخری در این همایش با بیان این‌که ملت ایران پیروان واقعی نهضت عاشورای حسینی هستندف اظهار کرد: پیروی ملت از قیام عاشورا موجب افتخار و اقتدار نظام اسلامی است پس می‌طلبد برای نهادینه شدن فرهنگ حسینی در جامعه بیش از بیش تلاش کنیم.

این مسؤول به شکل‌گیری نهضت‌های بیداری در سراسر جهان به ویژه کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: هستیم جنبش بیداری اسلامی در کشورهای منطقه به برکت خون پاک شهیدان به ویژه شهدای کربلا در حال شکل‌گیری است که امیدواریم به سرانجام مطلوبی منتهی شود.

وی به نقش مؤثر روحانیان و علمای مذهبی در ایجاد گرایش به مسائل دینی تأکید کرد و افزود: نقش علما و روحانیان در روشنگری مردم در ارتباط با جریان بیداری اسلامی قابل انکار نیست به طوری که در کشور ما نیز برای پیروزی انقلاب و غلبه به رژیم ستم‌شاهی روحانیان زحمت‌های زیادی متحمل شدند.

حجت الاسلام فخری از روحانیان اعزامی در ماه محرم خواست تا با بیان زوایای مختلفی از این جنبش مردم را نسبت به این جریان آشنا کنند.

امام جمعه موقت ارومیه در پایان ضمن گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین اهداف قیام عاشورا قلمداد می‌شود بر همین اساس دهه اول ماه محرم به‌عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده تا همه اقشار جامعه با توجه به اهمیت این موضوع در این راستای احیاء این فریضه گام بردارند./936/د103/س
ارسال نظرات