۰۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۱۷۸۰۹
نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله:

امام حسین یک لحظه هم در مقابل دشمن خضوع نکرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله، انقلاب اسلامی ایران را نشأت گرفته از انقلاب عاشورای حسینی دانست و افزود: شهیدان رفتند و به تکلیفشان عمل کردند و آنان سردادند تا ما سربلند باشیم‌، آنان چشمانشان را دادند تا ما بصیرت پیدا کنیم‌، آنان دستشان را دادند تا ما دست نیاز به سوی بیگانگان دراز نکنیم.
حجت الاسلام عبدالعي گواهي نماينده ولي فقيه در سپاه محمد رسول الله
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران، امروز در مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا‌(ع) در آستانه امامزاده عباس ساری گفت: اگر کربلا نبود اسلام هم نبود و اسلام با امام حسین‌(ع) باقی ماند.

وی با بیان این که اگر عاشورا و کربلا نبود اسلام هم نبود، افزود: با انقلاب بزرگ امام حسین (ع) اسلام ماندگار شد و این باید بیشتر مورد توجه امت اسلامی قرار گیرد.

حجت الاسلام گواهی افزود: با فرا رسیدن ایام محرم الحرام مصیبت عظیم بر امت وارد شد و در این ماه همگان باید در مراسم های سید و سالار شهیدان حضرت حسین بن علی‌(ع) شرکت کنند؛ زیرا اشک ریختن و گریه کردن و گریاندن و حالت عزا گرفتن برای مصائب اهل بیت‌(ع) بهشت را برای انسان تضمین می کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله ادامه داد: عزاداری ما باید دارای مفهوم باشد و تا به حال آن چیزی که بیان شد یک روی سکه قیام ابا عبدالله‌(ع) است و آن مظلومیت اهل بیت (ع) است؛ اما روی دیگر سکّه مباحث معرفتی کربلا است که باید بیشتر ترویج شود.

وی که در جمع مشتاقان به اباعبدالله الحسین‌(ع) و هیأت‌های مذهبی سخن می گفت، افزود: حرمت عزاداری سیدالشهدا(ع) باید نگه داشته شود و مداحان و ذاکران اهل بیت که خداوند توفیق به آنان عطا کرد باید غیر از جنبه حماسی کربلا را که حفظ و بیان می کنند باید به بازگو‌کردن جنبه‌های معرفتی کربلا بپردازند تا آشنایی نسل نو به کربلا بیشتر از جنبه معرفتی باشد.

حجت الاسلام گواهی تصریح کرد: امام  حسین حتی یک لحظه در مقابل دشمن گردن کج نکرد و هر چه به عاشورا نزدیک‌تر می شد چهره امام نورانی تر و عشقش به خدا و لقای پروردگار بیشتر می شد؛ چون امام این راه را آزادانه انتخاب کرد.

وی، انقلاب اسلامی ایران را نشأت گرفته از انقلاب عاشورای حسینی دانست و افزود: شهیدان رفتند و به تکلیفشان عمل کردند و آنان سردادند تا ما سربلند باشیم، آنان چشمانشان را دادند تا ما بصیرت پیدا کنیم‌، آنان دستشان را دادند تا ما دست نیاز بسوی بیگانگان دراز نکنیم.

حجت الاسلام گواهی در ادامه به بیداری اسلامی در جهان اشاره و گفت: دشمن تمام قد در مقابل اسلام ایستاد و امروز پادشاه آل سعود و بحرین و لیبی و مصر یزیدیان زمانند و این حرارت عاشورایی باید به معنای حقیقی خود در کشورها به وجود بیاید تا به نتیجه برسد.

نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله تهران در پایان با اشاره به اهمیت وقف و موقوفات و امامزادگان گفت‌: همه باید قدر‌‌ امامزادگان را بدانیم؛ زیرا آنان کانون معرفت دینی هستند و موقوفاتی که از گذشته برای ما به ارث گذاشته شده است، باید قدردان آن باشیم تا آیندگان هم از موقوفا‌ت بهره ببرند./950/پ202/س
ارسال نظرات