۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۱۷۸۵۲
امام جمعه مینوشهر:

نهضت‌های اسلامی برگرفته از نهضت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مینوشهر، اهداف انقلاب اسلامی ایران را ادامه دهنده اهداف قیام حسینی دانست و اظهار داشت: امروز در سراسر جهان شاهد انقلاب‌های حق علیه باطل در کشورهای اسلامی متأثر از انقلاب اسلامی ایران هستیم.
حجت الاسلام جواد عادل پور امام جمعه مينو شهر
حجت الاسلام محمدجواد عادل‌ پور، امام جمعه مینوشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله حسین(ع)، اظهار داشت: نهضت عاشورا با توجه به ماهیت اسلام‌ خواهی و اصلاح‌ طلبی و ظلم ستیزی‌اش همواره الهام ‌بخش نهضت‌های اسلامی و حرکت‌های اصلاحی است.

وی تصریح کرد: همانطور که امام حسین(ع) هدف خود از قیام را اجرای سیره جدشان رسول اکرم(ص)، امر به معروف و نهی از منکر، عدالت گستری و ایستادگی در برابر ظلم اعلام کردند، امام خمینی(ره) نیز به پیروی از امام خود در برابر طاغوت جهانی ایستادگی کرده و با همراهی با مردم حکومت عدالت خواهانه نظام اسلامی را بر دو محور اسلامیت و جمهوریت بنیان نهاد.

امام جمعه مینوشهر با اشاره به روند وقوع انقلاب اسلامی و تأثیرپذیری انقلابیون از عاشورا، اصول و مؤلفه‌های آن، اذعان داشت: مؤلفه‌های بارز عاشورا همچون فرهنگ شهادت و مبارزه مستمر حق علیه باطل، طاغوت ستیزی و امر به معروف و نهی از منکر، از جمله تأثیرات مشهود بر فعالیت‌های انقلابی مردم ایران به ‌ویژه در شعارها و اعلامیه‌ها و سخنرانی‌های آنان است.

وی اهداف انقلاب اسلامی ایران را ادامه دهنده اهداف قیام حسینی دانست و گفت: امروز در سراسر جهان شاهد انقلاب‌های حق علیه باطل در کشورهای اسلامی متأثر از انقلاب اسلامی ایران هستیم که البته آموزه های نظام اسلامی هم به تأثی از آموزه‌های کربلا و عاشورا است که در کشورهای مسلمان و آزادی خواه جهان به خوبی دیده می‌شود.

حجت الاسلام عادل پور تصریح کرد: حکومت‌های دیکتاتوری در عصر حاضر و همچنین حکومت طاغوتی رژیم شاهنشاهی در ایران قبل از انقلاب همگی نمونه بارز حکومت یزیدی بوده و هستند و راه مقابله با این یزیدهای زمانه چیزی نیست مگر قیام حسینی ‌وار و عاشورایی که این کار نیز جز با ترویج آرمان های اسلام ناب محمدی با حرکتی عاشورا گونه میسر نخواهد بود.

وی به الهام گرفتن مسلمانان مظلوم جهان در قیام علیه مستکبران از آموزه‌های دینی عاشورای حسینی اشاره کرد و اظهار داشت: ملت‌های مظلوم در جهان تحت تأثیر نهضت عاشورا روحیه شهادت‌طلبی و ایثار امام حسین(ع) و یارانش را برای بار دیگر در خاطره‌ها زنده کرده‌اند و با شهادت‌های مظلومانه خود یادآور جان‌فشانی‌های یاران اباعبدالله (ع) در صحنه عاشورا هستند.

ام جمعه مینوشهر با بیان اینکه عاشورا دیگر تنها یک واقعه تاریخی نیست گفت: نگرش سیاسی به حادثه کربلا و درس‌آموزی از قیام عاشورا به عنوان سرلوحه دعوت امام‌خمینی به انقلاب در ایران و محور بسیج شدن مردم در جهان ضد دیکتاتورها تبدیل شده‌ است و ادامه این نهضت‌های بیداری نیازمند احیای فرهنگ عاشورا در جامعه و پرهیز از عزاداری صرف و نادیده گرفتن تأثیرات انقلابی آن است./9465/ت302/ص
ارسال نظرات