۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۱۷۸۵۳
امام جمعه گتوند:

گسترش نهضت‌های بیداری در گرو احیای فرهنگ ضد ظلم عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گتوند، نگرش سیاسی به حادثه کربلا را سبب راه اندازی قیام های ضد سرمایه داری در جهان دانست و اظهار داشت: امام خمینی با نگرش سیاسی به حادثه کربلا مردم را به قیام علیه رژیم طاغوتی دعوت کرده و هم اکنون نیز مردم کشورهای جهان با تاسی از امام خمینی علیه دیکتاتورهای جهانی قیام کرده اند.
حجت الاسلام سيد حسين علوي، امام جمعه گتوند
حجت الاسلام سید حسین علوی اصل امام جمعه گتوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم الحرام اظهار داشت: مداحان و مرثیه سرایان از مبالغه و بزرگنمایی بیش از حد پرهیز کرده و چیزی که روایت شده را با رعایت و حفظ شؤونات بیان کنند. 

وی در خصوص فلسفه قیام ابا عبدالله الحسین (ع) و امر به معروف و نهی از منکر گفت: این دو وظیفه یعنی امر به معروف و نهی از منکر از سوی اسلام به گردن ما نهاده شده و باید به صورت کامل انجام شود؛ چرا که اصل قیام امام حسین و یاران با وفایش در اجرا و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

حجت الاسلام علوی افزود: برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید مواردی را مد نظر قرار داد و پس از آن اقدام به اجرای این فریضه الهی کرد اما باید منکراتی که جامعه را تهدید می کند به طور جدی و سریع ریشه یابی و آنها را اصلاح کنیم.

وی ریشه قیام های مردم کشورهای آزادی خواه جهان را در عاشورا و قیام اباعبدالله حسین(ع) دانست و اظهار داشت: گسترش آموزه های ناب اسلامی در جهان سبب شد تا مردم آزادی خواه کشورهای جهان تحت تأسی قیام سردار عشق یعنی آقا اباعبدالله حسین(ع) قرار گرفته و با الهام از روحیه شهادت طلبی یاران امام حسین(ع) بر علیه دولت مردان فاسد کشور خود قیام کرده و سینه های خود را سپر تیرهای دشمنان و دژخیمان نظام استکباری کنند.

امام جمعه گتوند با بیان این که عاشورا تنها یک واقعه تاریخی نیست، بیان داشت: امام خمینی(ره) با نگرش سیاسی به حادثه کربلا و درس‌آموزی از قیام عاشورا مردم را به قیام بر علیه رژیم طاغوتی دعوت کرده و هم اکنون نیز مردم کشورهای جهان با تعصی از امام خمینی(ره) بر علیه دیکتاتورهای جهانی قیام کرده که برای ادامه این نهضت‌های بیداری نیازمند احیای فرهنگ عاشورا در جامعه است./9465/ت302/ص
ارسال نظرات