۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۸۸۷

برگزاری مراسم عزاداری محرم در 1500 مسجد آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از آمادگی یک هزار و پانصد مسجد شهری و روستایی استان جهت برگزاری مراسم عزاداری محرم خبر داد.
عزاداري/1
حجت الاسلام سید محمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: مراسم‌ عزاداری محرم امسال در یک هزار و پانصد مسجد شهری و روستایی سطح استان برگزار می شود.

وی از وجود سه هزار هیأت مذهبی در سطح استان خبر داد و گفت: بیش از یک هزار و هفتصد هیئت مذهبی استان دارای کد مشغول فعالیت هستند.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به حضور پرشور هیئت‌های مذهبی در مراسمات عزاداری ابا عبدالله الحسین، تاکید کرد: برای جلوگیری از ورود انحراف و بدعت ها در مراسمات عزاداری، همایش‌ها و دوره ‌های آموزشی متعددی ویژه مداحان و مسؤولان هیئت‌های مذهبی در زمینه تاریخ عاشورا، مقتل‌شناسی، شناسایی تحریفات و آسیب‌های عزاداری برگزار شده است.

حجت الاسلام فخری در ادامه با اشاره به نقش حضور روحانیون در مراسمات عزاداری در جلوگیری از بروز جریانهای انحرافی تاکید کرد: در همین راستا امسال بیش از یک هزار و 200 نفر از روحانیون و طلاب به مناطق مختلف شهری و روستایی استان اعزام شده اند تا ضمن تبیین اهداف و فلسفه اصلی قیام عاشورا، در برگزاری پر شور و به دور از بدعت و خرافه گویی عزاداری حسین سهیم باشند.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به توزیع بیش از یک میلیون و 313 هزار و 550 تن انواع نذورات در آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال 523 هزار تن برنج و 222هزار و 500 روغن و 568 هزار و 50 قند و شکر از دوم محرم بین هیئت ها و مساجد استان توزیع می شود./936/پ202/س

ارسال نظرات