۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۱۷۸۸۹
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز:

کوتاهی خواص حادثه کربلا را رقم زد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز گفت‌: تعلل و کوتاهی خواص، اسباب شهادت حضرت سیدالشهدا را در واقعه عاشورا رقم زد.
نهضت عاشورا
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سعید علیزاده، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز، امروز در جمع کارکنان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز در کشورهایی که خود را مهد دموکراسی دنیا معرفی می کنند، مردم زیر چکمه‌های زورمداران بوده و 99 درصد فدای یک درصد می‌شوند، اظهار داشت: حکومت یک درصد بر۹۹ درصد سوال برانگیز است.

وی گفت: امروز موج ۹۹ درصدی جامعه جهانی، دیگر اجازه سیاست های استکباری را به آمریکا نمی دهد و آمریکا بداند ۹۹ درصد جامعه جهانی در برابر او ایستاده اند و مبارزه جبهه حق با باطل ، با پرچمداری اسلام آغاز شده و تا سرنگونی استکبار جهانی ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جنگ ظالمانه و تمام عیار رژیم صهیونیستی به لبنان با حمایت وچراغ سبز آمریکا و سکوت مفتضحانه جامعه بین المللی صورت گرفت، افزود: ایستادگی رزمندگان حزب الله به ناکامی طراحان این ماجراجویی شکست خورده منجر شد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان رؤیای تشکیل خاورمیانه جدید را از بین برد افزود: جنگ 33 روزه از طرف آمریکا و صهیونیست ها برای تحقق خاورمیانه بزرگ آمریکایی تدارک دیده شده بود ، لیکن به حکم قرآن مجید « مَکَروا و مَکَرَ اللهُ و اللهُ خَیرُ الماکِرینَ» پیروزی حزب‌الله و نورانیت مقاومت، فضای جدیدی را در بیداری اسلامی سراسر منطقه پدید آورد و خود کانون حرکتی نوین در تحرکات ضد استکباری شد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز با بیان اینکه قیام خونین عاشورا و در پی آن، نهضت تبلیغی اهل بیت (ع) به رهبری امام سجاد (ع) و زینب کبری (ع) روح بیداری، آزادگی، ظلم ستیزی، مقاومت و ایثار و جانفشانی در راه حق را درکالبد جامعه اسلامی دمید، ادامه داد: بی تردید بسیج همگانی شیعیان پس از عاشورا و برپایی قیام خونین توابین و توبه امثال سلیمان بن صردخزاعی تأثیر چندانی در اصل واقعه نداشت، چرا که خون های ریخته شده از توابین، یک قطره خون امام حسین(ع) هم نمی شدند.

وی با بیان اینکه فاصله بین ادعا و عمل فراوان است، ادامه داد: در تاریخ افراد زیادی بوده اند که ادعای دینداری و ایمان داشته اند، اما هنگامی که حادثه فرا می رسد اعمالی از آن ها سرمی زند که با سخنان آنها متفاوت و متعارض است و باید گفت؛ کربلا و حادثه عاشورا تجلی عینی و حقیقی تفاوت در گفتار و عمل است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه در حادثه عاشورا به وضوح فاصله شعار تا عمل قابل مشاهده است، افزود: خیلی ها مدعی دینداری از شریعت پیامبر و دوستداری اهل بیت او بودند، اما وقت امتحان که رسید صف خود را از حسین بن علی (ع) جدا کردند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز، با بیان اینکه اگر سلیمان و نزدیکان او با بینش و بصیرت بالا و برنامه و سازمان بهتر عمل می کردند بی شک سرنوشت شیعیان به گونه ای دیگر رقم می خورد، ادامه داد: به هر حال اگر دین با حقیقت و جوهر وجود انسان عجین نشده باشد و امری روبنایی و سطحی باشد، در وقت آزمایش چهره حقیقی خودشان را نمایان می کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز نیز جامعه اسلامی در معرض این امتحان بزرگ الهی قرار دارد، باید بدانیم اگر امروز نیز مقام معظم رهبری به عنوان نایب برحق امام عصر(عج) تنها بماند، قطعا امام زمان(عج) را تنها گذاشته ایم.

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه بیداری اسلامی شکل گرفته در دنیا به برکت انقلاب اسلامی و الهام گرفته از نهضت عاشورا بوده است، افزود: امروز با بیداری اسلامی شکل گرفته در کشورهای عربی و اسلامی، ایران هایی به مرکزیت عاشورا و کربلا در نظام جمهوری اسلامی تشکیل شده است./935/د102/س
ارسال نظرات