۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۷۹۰۰

دوره آموزشی طرح‌های عفاف و حجاب در آبادان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی طرح‌های عفاف و حجاب در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف فاطمی در آبادان برگزار می شود.
حجاب و عفاف
زهرا موسوی مسؤول برگزاری نمایشگاه دائمی عفاف و حجاب در آبادان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان اظهار داشت: نهادینه ‌سازی فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یکی از ضرورت‌های باورهای دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است.

وی با بیان این که نقش حکومت اسلامی در ایجاد و ترویج این باور انکارناپذیر بوده و در نگاهی عمیق‌تر، ضروری و اساسی است، تصریح کرد: پیش از برنامه‌ریزی صحیح باید عناصر مفهومی چون فرد انسانی، خانواده و جامعه را در زمینه فعالیت علمی و فرهنگی به خوبی شناخته و جایگاه هر یک را بررسی کرد سپس در سه مرحله نهادینه‌سازی، گسترش فرهنگ و حفظ و پاسداری از باورهای ترویج شده با استفاده از ابزار و شیوه‌های مدرن و مؤثر به فعالیت پرداخت.

مسؤول برگزاری نمایشگاه دائمی عفاف و حجاب در آبادان تصریح کرد: باید برای نهادینه‌سازی، گسترش و حفظ فرهنگ عفاف و حجاب باید از همه توانایی‌ها، اختیارات و امکانات موجود در نهادهای کشور بهره گرفت که آموزش و پرورش، حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، نهادهای اقتصادی و فرهنگی و حتی بهداشتی کشور در رسیدن به هدف مورد نظر نقش بسزایی دارند.

وی با بیان اینکه در راستای انتقال ارزش‌های حجاب و عفاف در این شهرستان اقدام های قابل قبولی انجام شده گفت: با برگزاری نمایشگاه دائمی حجاب و عفاف در ادارات، سازمان ها‌، نهادها و اماکن مختلف شهرستان در راستای اشاعه فرهنگ دینی اسلامی در این شهرستان تمهیدات و برنامه‌های مؤثری انجام شده است. اندیشه و فرهنگ دینی ساختار اصلی جامعه اسلامی را تشکیل می‌دهد که اثر آن در رفتارهای فردی و اجتماعی شهروندان هویدا می‌شود و بازتاب باورها و دغدغه‌های افراد را در فضای حاکم بر جامعه می‌توان دید.

موسوی تصریح کرد: در این ترویج فرهنگ ناب محمدی با تولید البسه جدید و طرح‌های چادر و روسری‌های منطبق با روز و سازگار با فرهنگ دینی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی طرح‌های عفاف و حجاب در شهرستان خواهیم کرد. همه این آموزش‌ها در راستای تبیین اصول و فرامین حجاب و عفاف در شهرستان و در بین جوانان مؤثر خواهد بود./9465/ت303/ص
ارسال نظرات