۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۱۷۹۵۲

استقبال کمرنگ از ‌‌همایش ملی قرآن‌پژوهی و طب

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی قرآن پژوهی و طب صبح امروز در حالی در ارومیه آغاز به کار کرد که دوسوم صندلی های سالن خالی بود و تعداد شرکت کنندگان به هشتاد نفر هم نمی رسید.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، همایش ملی قرآن پژوهی و طب صبح امروز در حالی در ارومیه آغاز به کار کرد که تعداد شرکت کنندگان به هشتاد نفر هم نمی رسید.

با وجود ارسال 134 مقاله از ده استان کشور به دبیرخانه این همایش ملی، افراد شرکت کننده در همایش، معدود بود به طوری که دو سوم فضای سالن را صندلی های خالی تشکیل می داد البته سخنرانان همایش نیز از این نکته غافل نشده و با انتقاد از عدم استقبال برای حضور در همایش، علت آن را تخصصی و علمی بودن همایش اعلام کردند.

حجت الاسلام غلامرضا اسم حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاههای آذربایجان غربی نیز با اشاره به این مطلب، گفت: این همایش برای نخستین بار در آذربایجان غربی اجرا می شود که امیدواریم در سالهای آینده شاهد حضور گسترده صاحب نظران، متخصصان، علماء و اندیشمندان در این جمع باشیم.

گفتنی است، این همایش با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، عضو خبرگان رهبری، مفسر قرآن و حجت الاسلام غلامرضا اسم حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای آذربایجان غربی و جمعی از اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی این استان در ارومیه برگزار شد.

همایش ملی قرآن پژوهی و طب با هدف توسعه فرهنگ قرآنی و تبیین نقش دین و مفاهیم قرآنی در توسعه سلامت به مدت دو روز در ارومیه برگزار و مقالات در موضوعات منابع اسلامی، احکام پزشکی، قرآن و منابع اسلامی، حقوق پزشکی، قرآن و منابع اسلامی و شاخص سیمای پزشک در آیینه اسلام ارائه می شود.

آیات پزشکی استخراج شده از قرآن مجید، احادیث پزشکی استخراج شده از منابع اسلامی، جایگاه سبک زندگی اسلامی و قرآن پژوهی، علوم انسانی اسلامی مرتبط با طب و قرآن و موضوع های آزاد محورهای اصلی این همایش ملی است.

همایش ملی قرآن پژوهی و طب از امروز به مدت دو روز در سالن آمفی تئاتر امام خمینی‌(ره) ارومیه برگزار می شود./936/پ202/س

ارسال نظرات