۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۷۹۶۰
عضو خبرگان رهبری:

تفسیر آیات قرآن نیازمند نگاهی جامع و کلان‌نگر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و مفسر قرآن بر استفاده از علم روز برای تفسیر آیات قرآن و کشف اسرار این کتاب آسمانی تأکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمين قريشي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، مفسر قرآن و عضو خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در نخستین روز از همایش ملی قرآن پژوهی و طب، با اشاره به آیات قرآن به رابطه عمیق قرآن و علوم جدید پرداخت.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از تکنولوژی و علم جدید در تفسیر قرآن و کشف اسرار این کتاب آسمانی‌ اظهار داشت: نباید تفسیر آیات قرآن محدود و منحصر به یک موضوع شود باید با دیدی وسیع و عمیق به آیات قرآنی پرداخته شود.

مفسر قرآن کریم تصریح کرد: قرآن جامع ترین کتاب و پایه و اساس تمامی علوم دنیا است که با تدبر در آن می توان به نتایج بسیاری دست یافت.

همچنین کوروش ساکی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی نیز در این همایش با بیان این‌که قرآن کتابی در معنا و آیاتی مشخص و از نظر فیزیکی محدود است، خاطرنشان کرد: باید با بسترسازی مناسب زمینه برای استخراج علوم قرآنی فراهم شود.

ساکی با اشاره به مظلومیت و مهجوریت قرآن کریم گفت: این موضوع امروز با عدم استقبال برای شرکت در این همایش ملی نیز مشخص شد.

این مقام مسؤول با اشاره به ارتقای جایگاه قرآن و معارف دینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در زمان حکومت طاغوتیان قرآن تنها در سر‌درب خانه‌ها، قبرستان‌ها و مرثیه سرایی ها وجود داشت که در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی نه تنها به متن زندگی مردم وارد شده بلکه از آن به عنوان راهنمایی برای کشف اسرار وعلوم نیز استفاده می شود.

وی در پایان بر ضرورت بازنگری در افکار تأکید کرد و گفت: انسان‌ها باید با تلاش برای درک عمیق قرآن، بیش از پیش آن را در زندگی خود به کار بگیرند.

گفتنی است، همایش ملی قرآن پژوهی و طب صبح امروز در حالی در ارومیه آغاز به کار کرد که  دو سوم فضای سالن را صندلی های خالی تشکیل می داد و تعداد شرکت کنندگان به هشتاد نفر هم نمی رسید./936/پ202/س
ارسال نظرات