۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۱۷۹۶۳
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ آذربایجان غربی:

علوم‌ پزشکی نیازمند تولید علم از بستر قرآن کریم است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان غربی با اشاره به صدها رهنمود آموزه‌های دینی در زمینه تغذیه، خواب، کار و محیط گفت: تأکید بر بهداشت در آموزه‌های دینی بیان‌کننده جامع‌نگری اسلام به موضوع سلامت است.
قرآن کريم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام غلامرضا اسم حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی، پیش از ظهر امروز در همایش ملی قرآن پژوهی و طب افزود: در مولفه‌ها مربوط به زندگی حوزه سلامت و بهداشت جزء اولویت‌ها هستند که اسلام هم در این رابطه نظریه‌های زیادی دارد.

حجت الاسلام اسم حسینی بیان کرد: اسلام سلامتی را یک نیاز اساسی و ضامن بقای آدمی دانسته و برای حفظ و تأمین آن راه‌کارهای فراروی بشر قرار داده است.

وی با بیان این‌که طرح رهنمودهایی در زمینه تغذیه، خواب، آمیزش جنسی و کار و محیط در آموزه‌های دینی نشان‌دهنده اهمیت موضوع سلامت در اسلام است، تصریح کرد: افزون بر این، رهنمودهای فراوانی درباه سلامت روانی، روحی، خانوادگی و اجتماعی وجود دارد که بیان کننده جامع‌نگری اسلام به موضوع سلامت است.

این مقام مسؤول اظهار داشت: در آیات و روایات و احکام راهنمایی‌های فراوانی پیرامون موضوع سلامت وجود دارد که می‌توان با کنکاش در آنها نظام بهداشتی دین اسلام را به دست آورد.

حجت الاسلام اسم حسینی برگزاری همایش ملی قرآن پژوهی و طب را فرصت مناسبی برای بحث و کنکاش درباره ‌سلامت و بهداشت در قران و اسلام دانست و گفت: در اسلام رابطه ‌بین رشته‌ای خوبی بین موضوع زنان، جنین شناسی، فیزیولوژی‌ و طب وجود دارد، از این جهت دانشگاه علوم پزشکی در راستای تولید علم و جهت‌دادن آن به سمت قرآن گام برداشته است.

یادآور می شود، همایش ملی قرآن پژوهی و طب امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، عضو خبرگان رهبری، مفسر قرآن و حجت الاسلام غلامرضا اسم حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای آذربایجان غربی و جمعی از اساتید، کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی این استان در ارومیه آغاز به کار کرد.
/936/پ202/س


ارسال نظرات