۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۹۸۴

برگزاری کارگاه آموزشی فرقه‌های انحرافی در حوزه علمیه خواهران گرگان

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی فرقه های انحرافی امروز با حضور طلاب در مدرسه علمیه خواهران گرگان برگزار شد.
فرقه هاي ضاله
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام محمد دریاکناری، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در کارگاه آموزشی عرفان‌های نوظهور که در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان برگزار شد، عرفان های نوظهور و انحرافی را خطر بزرگی در برابر ترویج اندیشه های ناب اسلامی دانست و اظهار داشت: ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) بهترین سلاح برای مقابله با اندیشه‌های منحرف غربی است.

وی، فرقه های ضاله و عرفان های نوظهور را خطر بزرگی برای رشد اندیشه های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این عرفان های کاذب تلاش می کنند هویت دینی نسل جوان را از بین ببرند و افکار آنها را نسبت به اندیشه‌های غربی سوق دهند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امروز دشمنان نظام تنها به دنبال ضربه زدن به مبانی دینی جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: امروز فرقه های ضاله که از سوی نظام سلطه حمایت می شوند با شیوه‌های تبلیغاتی گسترده تلاش می کنند ارزش‌های اسلامی در جامعه ما را کمرنگ کنند.

وی با اشاره به این که متأسفانه میزان گرایش نسل جوان به سوی عرفان های کاذب و انحرافی هر روز افزایش می‌یابد، گفت: باید دستگاه های دینی و فرهنگی نسبت به این موضوع مهم تلاش بیشتری کنند و مانع ترویج این تهاجم فرهنگی غرب در دنیای اسلام شوند.

حجت الاسلام دریاکناری با بیان این که شناخت کافی از هر مسأله‌ای امکان پذیرش شتاب زده نسبت به آن را به حداقل می‌رساند، ادامه داد: فرقه‌های نوظهور همواره در برابر اندیشه های آگاه و هوشیار حرفی برای گفتن ندارند و به راحتی شکست می خورند. 

وی، تبلیغ عرفان اصیل اسلامی را مهم ترین راه مقابله با فرقه های نوظهور دانست وخاطرنشان کرد: تولید فیلم، نمایش، کتاب، نشریه و دیگر محصولات فرهنگی در خصوص تبلیغ عرفان اصیل اسلامی سد محکمی در برابر افکار انحرافی فرقه های ضاله است. 

استاد حوزه و دانشگاه، بهره گیری از توان حوزویان و پژوهشگران فعال این عرصه را فرصت مناسبی برای بازشناسی افکار انحرافی فرقه های ضاله برای مخاطبان عنوان کرد و گفت: باید تفکرات انحرافی فرقه های ضاله با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد تا شناخت جامعه ما نسبت به اهداف این گروه های الحادی بیشتر شود. 

وی در ادامه سخنان خود به نقش مبلغان دینی در مقابله با عرفان های نوظهور اشاره کرد و با بیان این که طلاب و روحانیان بهترین قشر برای مقابله با اندیشه‌های انحرافی این فرقه‌های ظاله هستند؛ بیان داشت: امروز طلاب باید با تقویت معلومات علمی خود وارد میدان پاسخگویی به شبهات شوند.

حجت الاسلام دریاکناری در ادامه سخنان خود نخستین گام برای هر مبلغ را خودسازی دانست و با بیان این که اگر یک مبلغ بتواند ابتدا خودش را از لحاظ ایمان و تقوا بسازد می‌تواند در جهت اصلاح جامعه نیز گام‌های مثبتی بردارد.

استاد حوزه و دانشگاه، وهابیت را یکی از فرقه‌های خطرناک معرفی کرد و با بیان این که این فرقه ضاله از سوی استکبار جهانی مورد حمایت قرار می‌گیرد، بیان داشت: این فرقه ضاله با حمایت غرب تلاش می‌کند ‌اسلام ناب را به گونه ای دیگر در دنیا معرفی کند.

وی، عقاید وهابیت را بسیار خطر دانست و با بیان این که افکار انحرافی این فرقه ضاله خطر بزرگی برای اندیشه ناب اسلامی است، تصریح کرد: متأسفانه این فرقه ضاله تنها به دنبال اجرای نقشه‌های شوم دشمن در کشور است./950/پ202/س

ارسال نظرات