۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۱۷۹۹۳
در نشست امام حسین و بیداری اسلامی مطرح شد؛

آمریکا توان حمایت از منظومه آمریکایی در منطقه را از دست داده است

خبرگزاری رسا ـ نشست «امام حسین(ع) و بیداری اسلامی» از سوی تجمع علمای مسلمان لبنان در بیروت برگزار شد.
سيد ابراهيم امين السيد شيخ ماهر حمود شيخ محمد عمرو نشست «امام حسين و بيداري اسلامي»
به گزارش خبرگزاری رسا، نشست «امام حسین(ع) و بیداری اسلامی» به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش از سوی تجمع علمای مسلمان لبنان، امروز با حضور علمای شیعه و اهل سنت در منطقه حاره حریک بیروت برگزار شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم امین السید، رییس شورای سیاسی حزب الله لبنان، شیخ ماهر حمود، امام جماعت مسجد قدس و محمد عمرو، عضو انجمن علمای مسلمان لبنان از جمله شرکت کنندگان در این نشست بودند و به سخنرانی پرداختند.

در این نشست، شیخ ماهر حمود به تبیین آموزه های عاشورایی و اهداف امام حسین در یاری رسانی به دین خدا و اصلاح امت پس از آنکه یزید امت اسلامی را به فساد کشانده بود پرداخت و با اشاره به روابط دوستانه اصحاب پیامبر، خواستار وحدت مسلمانان با شعاری واحد و ایستادگی یکپارچه آنها در برابر رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی و منافقان و علمای درباری شد.

حجت الاسلام سید ابراهیم امین السید نیز با اشاره به پیچیدگی اوضاع منطقه و در هم آمیختگی حق و باطل، گفت: اوضاع پیچیده منطقه نیازمند نگاهی موشکافانه به مسایل برای تصمیم گیری و اقدام است. ملت های منطقه از بند قفس های خود رهایی یافته اند و هنوز آزادی و استقلال خود را درک نکرده اند و هنوز اسلام را به خوبی نشناخته اند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا توان حمایت از منظومه آمریکایی در منطقه را از دست داده است، افزود: منظومه دیکتاتوری نیز سرنگون شده است و کسی نیست که از منافع آمریکا در منطقه حمایت کند و کسانی که از رهگذر نظام های دیکتاتوری نتوانستند منافع خود را در منطقه حفظ کنند از رهگذر نظام های دموکراتیک نخواهند توانست این کار را بکنند؛ چراکه نظام های دموکراتیک متکی به مردم هستند و مردم به دنبال حفظ منافع آمریکا نیستند.

امین السید خطر اصلی انقلاب های منطقه را علیه ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: نخواهیم پذیرفت که اسلام گرایان منطقه را عامل آمریکا بدانند؛ چراکه آمریکا به دنبال سه هدف در خیزش های مردمی است که عبارتند از نفت، حمایت از رژیم صهیونیستی و فتنه های داخلی.

وی با تاکید بر اینکه سرانجام کار شکست خواهند خورد و تلاششان برای برانگیختن فتنه های داخلی در کشورهای عربی و اسلامی ناکام خواهد ماند، افزود: می خواهند فلسطین را به سوی مذاکرات بکشانند ولی ما معادل مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیستی را کنار نخواهیم گذاشت؛ چراکه هدف ما باز پس گیری فلسطین از دست آمریکا و همدستانش است./981/ب902/گ
ارسال نظرات