۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۰۲۵
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا:

دنیاطلبی و بهانه‌جویی مدعیان ولایت‌مداری رقم‌رننده‌ حادثه کربلا بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا پیام واقعه عاشورا و نهضت حسینی را ولایت‌مداری در هر شرایط مکانی و زمانی دانست و گفت: اگر دنیاطلبی، بهانه جویی و بی توجهی برخی مدعیان ولایت مداری نبود، چه بسا حادثه تلخ عاشورا واقع نمی شد.
حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولايي، مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل عباسی ولایی، نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا امروز در مراسم عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در مسجد طوبی برگزار شد، اظهار داشت: از دیدگاه قرآن انسان به صورت فطری گرایش به توحید دارد، اگر غرایز و هواهای نفسانی آیینه فطرت را بپوشاند، انسان در مقابل مظاهر و آیات الهی صف آرایی و چشم به روی حق می بندد.

وی با بیان اینکه محبت به ساحت ولایت، آئینه دل را جلا می بخشد، خاطر نشان کرد: اگر دل در گرو محبت اهل بیت نباشد غبار فتنه ها بصیرت بشر را ستاده و عواقبتی چون واقعه عاشورا و بی بصیرت اهل کوفه دور از انتظار نخواهد بود.

حجت الاسلام ولایی در ادامه گریه بر مصائب اهل بیت بویژه سالار شهیدان را از سرمایه های معنوی شیعیان دانست و یادآور شد: شیعه اگر می خواهد از آتش جهنم و عذاب دوزخ در امان بماند بایستی با گریه در مجالس عزاداری سالار شهیدان زمینه های آتش جهنم را از بین ببرد تا بتواند از شفاعت اهل بیت بهره مند شود.

وی پیام واقعه عاشورا و نهضت حسینی را ولایت مداری در هر شرایط مکانی و زمانی دانست و تصریح کرد: اگر دنیاطلبی، بهانه جویی و بی توجهی برخی مدعیان ولایت مداری نبود، چه بسا حادثه تلخ عاشورا واقع نمی شد.

حجت الاسلام ولایی بی بصیرتی را از دیگر عوامل حادثه عاشورا دانست و گفت: فتنه سال 88 نیز بر اثر بی بصیرتی نخبگان و اشخاصی بپا خواست که همواره ادعای ولایت مداری داشته و سنگ ولایت را بر سینه می زنند، اما در کوران حوادث فتنه یا سکوت کردند و در جبهه فتنه گران قرار گرفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جریان بیداری اسلامی منطقه اشاره کرد و افزود: امروز ملت های منطقه، با تأسی از آمان های انقلاب اسلامی و امام راحل و رهنمودهای مقام مهظم رهبری، راه عزت و تعالی ملت ایران را که برگرفته از مکتب اسلام است، پیش گرفته اند./ 935/پ202/س
ارسال نظرات