۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۸۰۵۵
استاد حوزه و دانشگاه:

دچار خودباختگی فرهنگی نشویم

خبرگزاری رسا ـ یک استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که جامعه فرهنگی ایران نباید دچار خودباختگی فرهنگی شود، اظهار داشت: غرب در حال حاضر بدون ذکر منبع در حال اجرای دانسته‌های اسلامی در جامعه خود است، اما متأسفانه در جامعه اسلامی ایران جامعه دچار خود باختگی فرهنگی شده که این مسأله باعث فروپاشی بنیان خانواده ها می‌شود.
فرهنگ- تهاجم فرهنگي
حجت الاسلام ابراهیم ظاهری استاد حوزه و دانشگاه شوشتر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان اظهار داشت: فمینیسم از آموزه‌های غلطی است که برای خانواده در غرب تجویز شده و در شرایط کنونی به بن بست رسیده است.

این فعال عرصه فرهنگی با اشاره به اینکه تفکر فمینیسم تفکربسیار غلطی بود تأکید کرد: در این رویکرد غرب، زن به جنسیت دوم تبدیل شده و در جامعه به آن توجهی نشد و پس از گذشت بیش از 500 سال، حال این جنبش در جهان ایجاد شده، که باید به این جنسیت توجه کرد و این همان فمینیسم است که تلقی بسیار نادرست است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به این که اسلام بهترین توجه را به جنس زن دارد، گفت: زن از دیدگاه اسلام دارای جایگاهی بالاست؛ چرا که او تکمیل کننده مرد و رکن اصلی بنیان خانواده است؛ از این رو این جنسیت در اسلام دارای کرامت انسانی والایی می باشد.

حجت الاسلام ظاهری، با تأکید بر اینکه در غرب مفهوم خانواده معنایی ندارد، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی مفهوم خانواده و کانون تربیت کننده برای جامعه مفهومی ندارد؛ از این رو این کانون مقدس در جامعه غرب از هم پاشیده و نابود شده است و باید به این مهم توجه زیادی داشت.

وی تأکید کرد: غرب در شرایط کنونی در حال اجرای فرضیه‌ها و نظریه‌های شکست خورده در عرصه خانواده است و به این دلیل روز به روز وضعیت بسیار بدی را طی می‌کند و به بحران نزدیک‌تر می‌شود.

این فعال عرصه فرهنگی در پایان سخنان خود، با تأکید بر این که جامعه فرهنگی ایران نباید دچار خودباختگی فرهنگی شود، اظهار داشت: غرب در حال حاضر بدون ذکر منبع در حال اجرای دانسته‌های اسلامی در جامعه خود است، اما متأسفانه در جامعه اسلامی ایران جامعه دچار خود باختگی فرهنگی شده که این مسأله باعث فروپاشی بنیان خانواده ها می‌شود./9465/ت302/ص
ارسال نظرات