۱۰ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۱۱۸۰۶۳
امام جمعه آبادان:

قیام امام حسین محرک همه جنبش های آزادی خواه جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان، قیام امام حسین (ع) را محرک همه جنبش های آزادی خواه جهان دانست و اظهار داشت: مردم مسلمان و آزادی خواه جهان باید با پیروی از راه امام حسین(ع) بر علیه استکبار جهانی قیام کرده و ظلم و جور جهانی را از روی کره زمین محو کنند.
حجت الاسلام عبدالله محمدي اصفهاني، امام جمعه آبادان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام عبدالله محمدی اصفهانی امام جمعه آبادان، ظهر امروز در همایش هم اندیشی تفکر حسینی در نگاه بسیج، اظهار داشت: تفکر حسینی، تفکری است که همه تاریخ را در بر گرفته و مختص به زمان و مکان خاصی نیست.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: هر انسان آزادی خواهی در هر گوشه ای از جهان اگر قیام کربلا را مطالعه کند، ناخودآگاه با حسین و حسینیان هم‌نوایی و همدلی کرده و بر ظلم و جور آن دوران پی می برد که چگونه امام حسین و یاران باوفایش چگونه به شهادت رسیدند.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان قیام امام حسین (ع) را محرک همه جنبش های آزادی خواه جهان دانست و گفت: مردم مسلمان و آزادی خواه جهان باید با پیروی از راه امام حسین(ع) بر علیه استکبار جهانی قیام کنند.

امام جمعه آبادان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران عینی ترین، ملموس ترین و حقیقی ترین محصول عاشورا است که با الهام از معرفت امام حسین (ع)، خیزش جهانی جدیدی را بر گرفته از آرمان های انقلاب اسلامی ایران پدید آورد؛ چرا که همه ظرفیت تاریخ عاشورا در انقلاب ایران تجمیع و پیاده شده است.

حجت الاسلام محمدی اصفهانی، تأکید کرد: بسیج به عنوان ناب ترین نیروی انسانی بر آمده از انقلاب در شبکه اجتماعی ایران بزرگترین میراث دار حسین و نهضت عاشورا است.

وی افزود: بسیج به عنوان مخلص ترین نیروی اجتماعی انقلابی ایران وفادار ترین گروه انقلابی به حادثه عاشورا از 1400 سال پیش تا به امروزه است که باید بسیجیان جان برکف نظام اسلامی این تفکر همراه با تفکر حسینی که مکمل و تکمیل کننده یکدیگر هستند را در سراسر گیتی منتشر کنند./9465/پ203/ص
ارسال نظرات