۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۱۸۰۸۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

ملت ایران با تاسی از عاشورا مستکبران را به زانو درآورده اند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم، نقش هیات های مذهبی را در شکل گیری و تدوام انقلاب اسلامی برجسته توصیف و ضمن پرهیز از افراط و تفریط در عزاداری ها، تاکید کرد: ملت ایران با تاسی از فرهنگ عاشورا و آرمان امام حسین(ع) مستکبران را به زانو درآورده اند.
حجت الاسلام عباس اسکندري مدير کل تبليغات اسلامي قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با تسلیت فرا رسیدن ایام عزای سرور و سالار شهیدان، به تبیین اهداف امام حسین از حرکت به سوی کربلا پرداخت.

وی امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با ظلم را از مهم ترین اهداف قیام سرور و سالار شهیدان ارزیابی کرد و با تاکید براینکه شیعیان باید به این اصول اهتمام خاصی داشته باشند، خواستار توجه عموم مردم به نماز، ارزش‌های والای دینی، حجاب و عفاف و دیگر احکام الهی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با اشاره به نقش برجسته مراسم عزای امام حسین(ع) در شکل گیری، پیدایش و حفظ و تداوم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ملت با ایمان و متعهد ما با الهام از آموزه‌های اباعبدالله(ع) بیش از سی سال است که در مقابل زورگویان و مستکبران جهانی ایستاده اند و دشمنان را به زانو درآورده اند.

حجت الاسلام اسکندری با تاکید بر هوشیاری در مقابل نقشه های ریز و درشت دشمنان نظام، خاطرنشان کرد: هرچند دشمنان ضربه های زیادی از ما خورده اند، اما آنها بیکار نیستند و همچنان در حال توطئه و نقشه چینی و مترصد فرصتی هستند که به ما ضربه بزنند و ما باید در این خصوص هوشیار باشیم.

حجت الاسلام اسکندری بیان کرد: دشمنان، کینه توزان و بدخواهان همواره قصدشان این بوده است که مجالس عزای حسینی را به تعطیلی بشکانند و یا از رونق بیندازند، اما به فضل خدا موفق به این کار نشدند.

وی اضافه کرد: آنها بعد از ناکامی در این ترفند، برای انحراف عزاداری‌ها و محافل مذهبی از صراط مستقیم دست به کار شدند از این رو باید مراقب باشیم کاری که وهن اهل بیت عصمت و طهارات است و بهانه به دست دشمنان می دهد در مراسم های مذهبی صورت نگیرد.

حجت الاسلام اسکندری با تاکید بر ترویج مبانی دینی در مقابل فرهنگ غربی، ابرازداشت: امروز جنگ تمام عیار فرهنگی علیه اهداف و مبانی اهل ‌بیت(ع) در تمام جهان به راه افتاده است و استکبار جهانی در مقابل شیعیان و بیدارگران ایستاده اند و در چنین شرایطی باید به کسانی که فریاد حق خواهی سر داده اند کمک کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با تاکید بر پرهیز از افراط و تفریط در هیئات عزاداری و برنامه های مذهبی، خواستار تبیین معارف ناب اسلامی شد و یادآورشد: باید از روضه‌های وهن‌آلود و نوحه‌های ذلت ‌بار برای ائمه پرهیز شود.

حجت الاسلام اسکندری نقش هیئات‌ مذهبی را در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن برجسته توصیف و توصیه هایی به مسؤولان و دست اندرکاران برنامه های مذهبی ارائه کرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات