۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۱۸۰۸۸
امام جمعه تبریز:

تحول در برنامه‌های فرهنگی مذهبی مساجد ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با با بیان این‌که مساجد، کلاس‌ه‌ای تعلیم و تربیت اسلامی در نظام اسلامی هستند، گفت: تحول در برنامه های فرهنگی مذهبی مساجد ضروری است.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری در آیین بهره‌برداری از مسجد میدان مقصودیه اظهار داشت: برای مسلمین مسجد بهترین مدرسه و قرآن بهترین و جامع‌ترین کتاب یادگیری است.

وی ‌با اشاره به رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی مسجد را ایمن‌ترین سنگر دانست و گفت: بهترین کارها در زمینه‌های سیاسی، انقلابی و اجتماعی از صدر اسلام در مساجد صورت می‌گرفته است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: تجمیع لشکر و اعزام به جنگ، حل مشکلات مسلمین، فراگیری علم و دانش، قضاوت، ازدواج و بسیاری از موارد دیگر در ‌ابتدای اسلام در مساجد انجام می‌شده است.

آیت‌الله مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: در آستانه انقلاب اسلامی ایران و پس از آن نیز شاهد این کارکرد مساجد بودیم به طوری که همواره آغاز ‌راهپیمایی‌های عظیم و اعزام به جبهه‌ها نیز در مساجد ساماندهی می‌شد.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد نوآوری در مساجد گفت: تحول در برنامه های فرهنگی و مذهبی مساجد باید به صورت جدی دنبال شود، کلاس‌های آموزشی همچون رشته‌های هنرهای اسلامی و کامپیوتر و کمک درسی بایستی در مساجد برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی در احیای معنوی مساجد نیز ‌می‌کوشد، گفت: خدا به میراث فرهنگی و همه کسانی که در مرمت و نگهداری از مساجد مشارکت ‌می‌کنند جزای خیر دهد.

آیت الله مجتهد شبستری رضای خدا را در تسریع مرمت با مشارکت مالی همه مردم دانست و اظهار امیدواری کرد، امیدوارم همان اتفاق مثبتی که در زمینه احیای مساجد تاریخی استان صورت گرفت در راه مرمت مدارس دینی نیز به خوبی انجام شود.

گفتنی است، قدمت مسجد میدان مقصودیه که یکی از قدیمی‌ترین مسجدهای شبستانی تبریز به شمار می‌رود مربوط به دوره صفویه است و برای مرمت و بازسازی آن توسط سازمان میراث فرهنگی تاکنون بیش از دو میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شده که با توجه به بازسازی قسمت‌های الحاقی اعتبارات دیگری برای این مسجد هزینه می‌شود./935/د103/س
ارسال نظرات