۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۱۱۸۰۸۹
آیت الله خاتمی:

قدم مثبت مجلس در کاهش رابطه با انگلستان ستودنی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران، مصوبه کاهش رابطه با انگلستان را از قدم های مثبت مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: انگلیسی ها سابقه صد ساله خیانت به ایران را دارند، انگلستان نیاز به یک برخورد جدی از طرف ما داشت که مصوبه اخیر مجلس بهترین گوش مالی بود.
سيد احمد خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به روایاتی یکی از موانع استجابت دعا را عیب جویی خواند و ابراز کرد: امروز در جامعه از این امر به تخریب یکدیگر تعبیر می شود.

وی با اشاره به آیات قرآن مجموعه جامعه اسلامی را یک امت واحد دانست و عنوان کرد: کسانی که برادر مسلمان خود را تخریب می کنند با جمع شدن این تخریب ها جامعه اسلامی را زیر سوال می برند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه، کسانی در جامعه منتقد وظیفه ای هستند و هر جا نیاز باشد انتقاد سازنده می کنند، خاطرنشان کرد: امروز عده ای با عیب جویی به منتقد حرفه ای تبدیل شده اند و به دنبال خراب کردن بقیه هستند. کسانی که تلاش می کنند از برادر مسلمان خود عیب جویی کنند به مرور زمان عیب خودشان نیز آشکار و رسوا خواهد شد.

امروز برخی دم از حقوق مردم و وحدت می‌زنند اما با رفتار خود تفرقه افنکی می‌کنند

وی یاد آور شد: امروز عده ای در جامعه دعوت به وحدت می کنند و یا دم از حقوق مردم می زنند اما با رفتار و اعمال خود تفرقه افکنی کرده و آب به آسیاب دشمن می ریزند، این یک نوع بیماری و بالاترین عیب است که مانع استجابت دعا می شود.

آیت الله خاتمی، در خطبه دوم، روز شانزده آذر را نماد استکبار ستیزی دانست و ابراز کرد: در این روز برخی دانشجویان به خاطر مقابله با آمریکا و انگلستان به شهادت رسیدند، این روز سند افتخار دانشجویان متعهد است.

وی تاسوعا، عاشورا و صفر را از سرمایه های قیمتی ملت ایران دانست و اظهار داشت: هیچ مذهبی به جز تشیع چنین سرمایه ای ندارد که می تواند میلیون ها دل را یک جا و زیر یک پرچم جمع کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، همچنین اضافه کرد: در فتنه سیاه 88 که مورد حمایت دنیای استکبار بود این عزای حسینی بود که توانست بساط آنها را برچیند.

وی خطاب به گردانندگان هیات های مذهبی گفت: انتظار می رود این مجالس مسؤولانه توسط شما برگزار شود و امروز که جوانان ما در بمب باران شبهات اعتقادی قرار دارند امید است در این مراسم ها در کنار شور حسینی به تبیین معارف دینی و شبهات آن پرداخته شود.

تجلیل از مصوبه اخیر مجلس در جهت کاهش رابطه با انگلیس

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه مصوبه کاهش رابطه با انگلستان را از قدم های مثبت مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: انگلیسی ها سابقه صد ساله خیانت به ایران را دارند، در دوره قاجار با قراردادهای ننگین در پی این بودند که ایران را مستعمره و بنده خود کنند، به ویژه در قرارداد تنباکو که با بیداری علما به اهداف شوم خود نرسیدند.

وی ادامه داد: از آغاز سلسله پهلوی نیز آنها در نشاندن رضا خان به قدرت و عزل آن همه کاره بودند، و در بیست و هشت مرداد ماه سال 32 به کمک آمریکا فرزند وی، محمد رضا پهلوی را بر گرده ملت سوار کردند.

عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به خیانت های انگلستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: باری از بین بردن این انقلاب هر کاری که از دستشان بر آمد کردند، در فتنه 88 معرکه گردانی کردند و بنا بر گفته وزیر اطلاعات وقت از برخی ستادها صد تماس تلفنی با سفارت انگلستان برقرار شد.

وی تحریم یک جانبه بانک مرکزی را بی اثر خواند و اظهار کرد: این اقدام آنها بیشتر به یک جنگ روانی شبیه است، چون ما با آنها رابطه ای نداریم، انگلستان نیاز به یک برخورد جدی از طرف ما داشت که مصوبه اخیر مجلس بهترین گوش مالی بود.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به اینکه، شورای امنیت با بیانیه دادن علیه ایران بیشتر از این خود را رسوا نکند، خطاب به کشورهای اروپایی گفت: بیشتر از این خود را به انگلستان گره نزنید که نفرت مردم ایران شما را نیز در بر خواهد گرفت.

آیت الله خاتمی در پایان، به دهم آذر ماه سالروز شهادت آیت الله مدرس اشاره کرد و افزود: مجلس نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران است و مجلسی ها شهید مدرس را به عنوان الگو وچراغ راه خود قرار دهند و بدانند نمایندگانی در شان مردم هستند که مدرس وار عمل کنند./927/پ201/ص
ارسال نظرات