۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۱۸۰۹۷
امام جمعه موقت کوت عبدالله:

تداوم انقلاب در گرو استقامت در راه امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کوت عبدالله، انقلاب اسلامی ایران را نشأت گرفته از نهضت امام حسین(ع) دانست و اظهار داشت: تداوم این انقلاب، ادامه راه سید و سالار شهیدان است.
حجت الاسلام محسن پور، امام جمعه موقت کوت عبدالله اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام اسدالله محسن پور امروز در خطبه های نماز جمعه مصلای کوت عبدالله، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، ویژگیهای شخصیتی یاران با وفای ایشان را مورد اشاره قرار داد و گفت: بصیرت بالای اصحاب امام حسین(ع) باعث شد تا بر یاران تمامی پیامبران و اولیاء الهی برتری یابند.

وی با بیان گوشه هایی از رشادت های حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و هفتاد و دو تن از یارانش در روز عاشورا اظهارداشت: ایشان با نهضت خود نه تنها هیمنه حکومت طاغوتی و جور را فرو پاشید بلکه قلوب آزادگان و شیفتگان حق را تا روز قیامت فتح کردند.

خطیب جمعه کوت عبدالله اهواز، انقلاب اسلامی ایران را نشأت گرفته از نهضت امام حسین(ع) دانست و خاطرنشان کرد: تداوم این انقلاب، ادامه راه سید و سالار شهیدان است همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی با اشاره به بیداری اسلامی منطقه و خیزش های مردمی در اروپا و آمریکا، ادامه داد: در واقع حادثه عاشورا اساس همه آزادگی ها حتی در کشورهای غیر اسلامی است و زندگینامه ماهاتما گاندی رهبر آزادی خواهی هند که نهضت خود را مدیون سیره اباعبدالله الحسین می داند، مصداقی بر این مطلب می باشد.

حجت الاسلام محسن پور به 10 آذر و روز مجلس اشاره کرد و گفت: همگان باید در چارچوب قانون حرکت کنیم چرا که این امر فرمان خداوند متعال و سیره معصومین(ع) است و قطعاً پیروی از قانون مایه سربلندی و سعادت جامعه خواهد بود.

وی در پایان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، بر رعایت موازین الهی و برپایی هر چه باشکوه تر مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تأکید کرد./9453/پ203/ص
ارسال نظرات