۱۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۱۱۸۱۰۷
با حضور گسترده مادران عزادار حسینی؛

همایش شیرخوارگان حسینی در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش شیرخواران حسینی در ششمین روز از ماه محرم الحرام به مناسبت بزرگداشت شهادت حضرت علی اصغر (ع)، با حضور پرشور مادران و کودکان سوگوار در اهواز برگزار شد.
مراسم شيرخوارگان حسيني در خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش معنوی شیرخوارگان حسینی با حضور جمع زیادی از مادران به همراه فرزندان خود در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز و مصلی نمازجمعه کوت عبدالله خوزستان، برگزار شد.

در این آیین مادران با بر تن کردن لباس های یک شکل بر تن نوزادان شیرخوار خود که پوشش های سفید و سبز و بستن سربندهایی که بر روی آن نام مبارک حضرت علی اصغر(ع) و دیگر اسماء اهل بیت (ع) نقش بسته بود به سوگواری سید الشهدا (ع) پرداختند.

برخی از زنان نیز با تکان دادن گهواره و خواندن لالایی به صورت نمادین با حضرت ربابه مادر حضرت علی اصغر (ع) همنوا شده و در سوگ طفل شش ماهه آن بانوی مکرم نشستند.

دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با زمزمه های خود کودکانی را که در دست گرفته بودند را آرام می کردند و به یاد لب تشنه کوچک‌ترین شهید دشت کربلا گریستند.

در این مراسم نصرالهی از مداحان و ذاکران اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع) با مرثیه سرایی و لالایی خوانی برای حضرت علی اصغر (ع) سرباز خردسال شهید اباعبدالله الحسین (ع)، حال و هوای خاصی را به این محفل سوگواری بخشیدند.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام علی کاظم بهرام مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام علی(ع)، سخنانی در خصوص شیوه تربیت فرزندان و آداب زندگانی با همسران را بیان کرد./9465/پ202/ص
ارسال نظرات