۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۱۸۱۱۸

چند خبر کوتاه از سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رساـ همزمان با سراسر کشور، ششمین همایش شیرخوارگان حسینی در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان برگزار شد.
مراسم شيرخوارگان حسيني در خوزستانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در مراسمی که به همین مناسبت در شهرستان زاهدان برگزار شد، جمع کثیری از مادران به همراه فرزندان شیرخوار خود آمده بودند تا برای طفل شش ماهه سرور و سالار شهیدان سوگواری کنند.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با تشریح وقایع سختی که در کربلا گذشت، از حضرت علی اصغر (ع) به عنوان سند مظلومیت تاریخ نام برد و اظهار داشت: حضرت علی اصغر (ع) که کوچکترین سرباز اباعبدا... الحسین (ع) بود در راه احیای دین خدا قربانی شد.

گفتنی است، نظیر این مراسم در شهرستان های زابل، سراوان، چابهار، خاش، نیکشهر، ایرانشهر، زهک و دیگر شهرستان های استان با شکوهی خاص برگزار شد.

دیدار با خانواده سه شهید و یک جانباز امر به معروف و نهی از منکر

‌نورالله برشان، معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف‌و نهی از منکر سیستان و بلوچستان روز گذشته در دیدار با خانواده 3 شهید و یک جانباز امر به معروف و نهی از منکر این استان اظهار داشت: شهدای امر به معروف و نهی از منکر در کنار شهدای دیگر، از درجه و مرتبه بالایی برخوردار هستند.

برشان افزود: این دیدارها با هدف گرامیداشت یاد شهدا و دیدار با خانواده ایشان، انجام شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سعی می‌شود این برنامه‌ها تداوم داشته باشد.

عطانژاد، استاد حوزه علمیه و دانشگاه قم نیز در نشست گفتمان دینی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: برای گسترش فرضیه امر به معروف و نهی از منکر باید در مرحله نخست خود را بشناسیم و بعد این فریضه را به دیگران معرفی کنیم.

عطانژاد افزود: برای نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر لازم است محور امامت مد نظر قرار داده شود.

علی زارعی، دبیر اجرایی گفتمان های دینی تبلیغات اسلامی سیستان‌و بلوچستان نیز گفت: 25 گفتمان دینی با محوریت امر به معروف و نهی از منکر در سیستان و بلوچستان برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

علی زارعی بیان کرد: این گفتمان‌ها به مناسبت هفته اول محرم و هفته احیای امر به معروف و نهی و منکر برگزار شده است.

شهید شوشتری فرزند مکتب امام حسین بود

حجت الاسلام کمالی پور، امام جمعه شهرستان سرباز روز گذشته در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید شوشتری و همرزمانش که در شهرستان پیشین برگزار شد، از شهید شوشتری، محمدزاده و همرزمانش به عنوان تعلیم یافتگان مکتب امام حسین (ع) یاد کرد و گفت: همانگونه که هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا احیای ارزش های دینی بود، این شهید بزرگوار نیز برای رونق و آبادانی مناطق محروم تلاش می کرد.

ریگی، فرماندار شهرستان سرباز نیز در این مراسم با برشمردن اقدامات شهید شوشتری در منطقه از جمله استقرار بیمارستان صحرایی در مناطق محروم، توزیع ملزومات آموزشی در مراکز آموزشی و کمک به زنان سرپرست خانوار را از ماندگارترین اقدامات شهید شوشتری و همرزمانش عنوان کرد. /940/پ202/س
ارسال نظرات