۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۱۸۱۲۲
26 آذرماه؛

جشنواره هفته پژوهش استان در دانشگاه قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه قم از برگزاری جشنواره هفته پژوهش و مراسم تجلیل از مدیران و پژوهشگران برتر استان در این دانشگاه خبر داد.
نشست خبري دانشگاه قم به مناسبت هفته پژوهش


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدرضا مؤدب، معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه قم امروز دوازدهم آذرماه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران که در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی دانشگاه قم برگزار شد، از برپایی جشنواره هفته پژوهش و مراسم تجلیل از مدیران و پژوهشگران برتر استان، 26 آذرماه در تالار شیخ مفید این دانشگاه خبر داد.

وی با اشاره به نزدیک بودن هفته پژوهش (22 تا 27 آذرماه) اظهار داشت: آیین‌نامه وزارت تحقیقات و فن‌آوری متناسب با هفته پژوهش برای دانشگاه‌های کشور ارسال شد تا با انتخاب مدیران و پژوهشگران برتر در سه سطح دانشگاه، استان و کشور از برترین‌ها تجلیل ‌شود که بر این اساس مدیران و پژوهشگران برتر استان قم نیز انتخاب شدند.

معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه قم در ادامه ترویج فرهنگ پژوهش و فن‌آوری، تشویق و ترغیب پژوهشگران به تولید علم و تبیین وضعیت موجود پژوهش و فن‌آوری در دانشگاه‌، شناسایی و معرفی فن‌آوری‌های برتر در زمینه‌های تحصیلی و تشویق و ترغیب و ایجاد انگیزه اعضای هیأت علمی و دانشجویان را از جمله اهداف برپایی جشنواره هفته پژوهش عنوان کرد.

در بخش دیگری از این نشست خبری سیدمحمد رضایی، عضو هیأت علمی دانشگاه قم و عضو ستاد هفته پژوهش استان با اشاره به نظام‌نامه پژوهش و فن‌آوری استان قم که در سال 89 به تصویب رسیده است به بیان ملاک عمل فعالیت‌های هفته پژوهش و فن‌آوری که امسال وارد نهمین سال خود شده است، پرداخت.

وی با اشاره به عملکرد سه گروه علمی، اجرایی و تبلیغات و هفت کمیته شناسایی و تقدیر از پژوهشگران و فن‌آوران، برگزاری همایش تجلیل از پژوهشگران و فن‌آوران برتر و کمیته‌های باز و تبلیغات و نمایشگاه در نظام‌نامه پژوهش و فن‌آوری استان قم، گفت: جشنواره هفته پژوهش، 26 آذرماه از ساعت 9 تا 11:30 با هدف اهمیت دادن به مفاهیم پژوهش و فن‌آوری در استان برگزار می‌شود.

عضو ستاد هفته پژوهش استان قم یادآور شد: در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد بهشتی، رییس دانشگاه قم و حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور، استاندار قم با هدف اهمیت دادن به مفاهیم پژوهش و فن‌آوری و در راستای تجلیل از پژوهشگران و فن‌آوران برتر استان قم برگزار می‌شود، سی نفر از پژوهشگران برتر تجلیل خواهند شد.

وی با بیان این‌که هر ساله با توجه به شرایط کشور نسبت به تعیین مأموریت پژوهشی و فن‌آوری تصمیم‌گیری می‌شود، تبدیل علم به عمل و تبدیل ایده به پدیده را شعار هفته پژوهش امسال عنوان کرد و از مدیران پژوهشی و پژوهشگران خواست تا با نشان دادن نیازهای کشور به عرصه پژوهش، آثار خسارت یک روز غیبت مراکز پژوهشی را به درستی برای مردم تبیین کنند. /920/پ202/ص

ارسال نظرات