۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۱۸۱۵۱
عضو خبرگان رهبری:

انگلیس درصدد جبران حقارت بین المللی خود است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: اقدام انگلیس در خروج دیپلمات های ایران نشان از جبران تحقیر دولت بریتانیا در ایران بوده است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) شهرستان مراغه اظهار داشت: ملت ایران همواره با الگوپذیری از شهدای کربلا مقابل نظام سلطه ایستادگی کرده و زیر بار ظلم و جور نرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه اشعار و سخنان مداحان، ذاکران اهل بیت و سخنرانی علما باید یادآور اهداف نهضت حسینی برای مردم باشد، تصریح کرد: روحانیان و مداحان اهل بیت(ع) باید از تبین موضوعات غیرمستند در عزاداری ها که عامل اصلی خرافه گری و بدعت گذاری بوده است، جلوگیری کنند تا هدف و فرهنگ قیام عاشورا در عزاداری ها تروج یابد.

امام جمعه مراغه از عزاداران حسینی خواست تا در آیین های ماه محرم، ماهیت اصلی و سنت های اصیل عزاداری را حفظ کنند و ادامه داد: مبلغان دینی و مداحان نیز باید با گسترش مطالعات، آگاهی و اطلاعات خود در زمینه اهداف قیام عاشورا را افزایش دهند.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اقدام انگلیس در خروج دیپلمات های ایران نشان از جبران تحقیر دولت بریتانیا در ایران بوده است، گفت: انگلیس با این عمل درصدد وارد‌کردن فشار به دولت و نظام جمهوری اسلامی بوده چنانچه همین عمل را برای فشار به دولت سوریه نیز انجام می دهند.

وی با اشاره به تجمع اخیر دانشجویان در مقابل سفارت انگلیس، تصریح کرد: در این حرکت خودجوش، دانشجویان در مخالفت با سیاست های این استعمارگر پیر و در پی تصویب کاهش روابط با انگلیس تجمع کردند.

امام جمعه مراغه گفت: غرب و استکبار جهانی از روی کارآمدن مسلمانان در راس حکومت ها هراس داشته و در انتخابات اخیر مصر نیز اخوان المسلمین به پیروزی رسیدند اما باید مواظب بود نوکرانی با نام اسلام جایگزین آنها نشود./935/پ202/س
ارسال نظرات