۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۱۸۱۵۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری سومین سوگواره ادبی «‌بغض واژه‌» و اعزام بیش از 90 بانوی مبلغ در تبریز از مهم‌ترین اخبار آذربایجان شرقی است.
آرم رسا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، شهرام خدایی، سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی از برگزاری سومین سوگواره ادبی بغض واژه خبر داد و گفت: شعر و ادبیات بستر شکوهمندی برای تبیین پیام عاشورا ست و قیام اباعبدالله الحسین ظرفیت های بسیار زیادی برای آفرینش های نوین ادبی دارد.

خدایی لزوم توجه به اشعار ، نوحه ها ، مدیحه ها و منقبت گویی های اهل بیت علیهم السلام را در عصر حاضر ضروری دانست و گفت: با خلق آثار پرمحتوا و منطبق بر تاریخ شیعه میتوان از رشد آثار غیر تخصصی و گاها مخرب جلوگیری کرد.

وی برگزاری سوگواره ادبی "بغض واژه " را در همین راستا عنوان کرد و افزود: برگزاری دو دوره موفق این همایش ادبی و تولید و خوانش اشعار، متون و نثرهای ادبی فاخر و ماندگار واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان را به برگزاری هرچه باشکوهتر این دوره ترغیب کرده است.

دبیر سوگواره "بغض واژه " همچنین از ثبت نام صدها تن از شاعران و مدیحه سرایان و نیز علاقمندان و کارشناسان برای حضور در این همایش خبر داد و گفت: طرح منطقه ای و سراسری این همایش نیز برای سال 91 در دستور کار قرار گرفته است.

خدایی زمان برگزاری این سوگواره راساعت 15:30 روز یکشنبه 13 آذر ماه و همزمان با شب تاسوعا ی حسینی و مکان آنرا سینما قدس تبریز اعلام کرد.

این همایش از برنامه های ویژه عاشورایی حوزه هنری استان است که در کنار همایش بزرگ تجسمی 72 بغض بوم برگزار می شود.

مقام اول و دوم جشنواره گلدسته های سپید نصیب آذربایجان شرقی شد.

شعرای کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی مقام اول بخش ویژه غدیر و مقام دوم نثر ادبی جشنواره کشوری گلدسته های ادبی را به دست آوردند.

سه نفر از شاعران عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی به مرحله کشوری جشنواره کشوری گلدسته های ادبی راه یافته بودند، که دو نفر از شعرا توانستند، مقام اول بخش ویژه غدیر و مقام دوم نثر ادبی را به دست آورند.

رقیه غلامی عضو کانون ایثار مسجد المهدی تبریز در بخش نثر ادبی مقام دوم و ابراهیم قبله ارباطان در بخش ویژه غدیر توانست رتبه اول را کسب کند.

براساس این گزارش، بیش از 40 اثر از 17 شاعر عضو کانون های فرهنگی، هنری مساجد این استان از سوی دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی، جهت شرکت در این جشنواره جمع آوری و ارسال شده بود که سه اثر پس از داوری حائز شرائط مرحله نهایی معرفی شده بوند.

اعزام بیش از 90 بانوی مبلغ در تبریز

همزمان با ماه محرم الحرام 90 مبلغه تبریزی برای برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم عزاداری حسینی بانوان سازمان دهی و اعزام شدند.

مسؤول امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان گفت: برگزاری مراسم سخنرانی پیرامون تبیین قیام عاشورا ، بیان احکام ، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در موضوع عاشورا ، قرائت ادعیه و زیارات همچنین عزاداری و مداحی از جمله برنامه هایی است که توسط این مبلغات اجرا می شود.

اعزام 85 مبلغ دینی به نقاط مختلف شهرستان بناب

حجت الاسلام یگانه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب از اعزام 85 مبلغ و مبلغه دینی به نقاط شهری وروستایی این شهرستان خبر داد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده و هماهنگی هایی که با هیئات امنا و انجمن های اسلامی مساجد و هیئات مذهبی شهرستان صورت گرفته بود از ابتدای ماه محرم جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ به صورت گفتمان های دینی در مساجد و مدارس این شهرستان برگزار شده و انشاء الله تا پایان دهه اول محرم ادامه خواهد یافت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب همچنین از سازماندهی و اعزام تعداد 6 نفر مبلغه ویژه جلسات بانوان در این ایام خبر داد./935/د101/س

ارسال نظرات