۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۱۸۱۵۸

نشست محکومان شریعت در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ ششمین نشست از سلسله نشست‌های محکومان شریعت با موضوع بررسی جریان اسلام‌گرایی در جمهوری آذربایجان در مسجد امام حسین(ع) منطقه لاله تبریز برگزار شد.
تبليغ در آذربايجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن گلی، مدیر مؤسسه آران، روز گذشته در ششمین نشست محکومان شریعت که در مسجد امام حسین(ع) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: محبت اهل بیت به ویژه امام حسین (ع) و نیز امکان ابراز آشکار آن را دو سرمایه ارزشمند تشیع معرفی نمود که در طول تاریخ همواره با چالشهای ایجاد شده از سوی دشمنان مواجه بوده است.

گلی با اشاره به این‌که امروز در سایه انقلاب اسلامی ایران ،ملت ایران از موهبت و امکان ابراز محبت خود به اهل‌بیت‌(ع) برخوردار شده‌اند، گفت: متأسفانه این امکان برای مردم دومین کشور شیعی دنیا یعنی جمهوری آذربایجان فراهم نیست.

مدیر موسسه فرهنگی و مطالعات بین المللی آران با اشاره به تاریخ منطقه قفقاز و جمهوری آذربایجان و چرایی جدایی این منطقه از ایران افزود: از بدو جدایی آران‌(جمهوری آذربایجان ) از ایران دو جریان ایران‌گریزی و تشیع ستیزی در آن شکل گرفته و تاکنون ادامه داشته است.

گلی به جنایات نظام کمونیستی شوری سابق علیه شیعیان آذربایجان اشاره کرد و گفت: سال 1937 اوج خفقان کمونیست بود که در آن دوران بیش از سیصد هزار نفر از شیعیان این منطقه قتل عام شدند.

وی تصریح کرد: تعدادی از علما، روحانیان و حتی مجتهدان آن دوران در منطقه آذربایجان به شهادت رسیدند، البته تخریب و تعطیلی مساجد و ممنوعیت عزاداری امام حسین در ماه های محرم و صفر از دیگر اقدامات ضد شیعی کمونیست‌ها بود.

مدیر مؤسسه آران در ادامه به وضعیت کنونی شیعیان آذربایجان اشاره کرد و گفت متأسفانه پس از استقلال این کشور از اتحاد جماهیر شوروی، مقابله با دین شکل جدیدی به خود گرفت و امروز دولت باکو پس از سقوط دیکتاتورهای مصر و تونس به دین ستیزترین دولت جهان اسلام تبدیل شده است در حالی که عضو سازمان کنفرانس اسلامی هم محسوب می‌شود.

گلی، تخریب مساجد، ممنوعیت تاسیس دفاتر مراجع تقلید‌، ممنوعیت حجاب‌، ممنوعیت عزاداری خیابانی، ممنوعیت تبلیغ از سوی روحانیون تحصیل کرده در ایران و ... را از مهم‌ترین مصادیق سیاست‌های دین‌ستیزانه دولت باکو دانست.

وی در پایان با اشاره به فریضه تولی و تبری در آموزه‌های شیعی گفت: شناخت وضعیت جمهوری آذربایجان و اعلام حمایت از شیعیان مظلوم این کشور یکی از وظائف سنگین ما مردم ایران محسوب می‌شود./935/پ202/س

ارسال نظرات