۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۱۸۱۷۶
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

کشف استعداد معلولان از سوی سازمان بهزیستی تحسین‌برانگیز است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: امکانات فراهم شده سازمان بهزیستی محیط مساعدی برای کشف استعدادهای معلولان ایجاد کرده و این نهاد گام های خوبی در این رابطه برداشته است.
حجت الاسلام والمسلمين سليماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، روز گذشته به مناسبت روز جهانی معلولان در دیدار با جامعه معلولان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کشف قابلیت و استعدادها در معلولان از مهم‌ترین ضرورت‌ها است زیرا ممکن است یک معلول در برخی زمینه‌ها موفق نباشد؛ اما در بقیه عرصه ها قابلیت به اوج رسیدن را داشته باشد.

وی افزود: ازدواج سالم و با مطالعه علمی و پزشکی قبلی در کاهش معلولیت‌ها موثر است و این مهم باید مورد توجه بیشتر خانواده ها قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: باید در برابر معلولان از رفتارهای ترحم آمیز پرهیز شود زیرا در بین این قشر افرادی هستند که قدرت عقل، اندیشه و احساساتشان بسیار قوی تر از انسان‌های سالم است و باید توانمندی‌های معلولان مورد توجه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی افزود: امکانات فراهم شده سازمان بهزیستی محیط مساعدی برای کشف استعدادهای معلولان ایجاد کرده و این نهاد گام‌های خوبی در این رابطه برداشته است.

محمد رضا سراوانی، سرپرست اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با اشاره به تلاش این سازمان برای رفع مشکلات معلولان بویژه در رابطه با اشتغال، مسکن و مناسب سازی محیط، گفت: علی رغم رشد بودجه بهزیستی، اعتبارات این سازمان پاسخگوی همه نیازهای مددجویان نیست.‌/940/پ203/س
ارسال نظرات