۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۱۸۲۰۷
عصر امروز برگزار می شود؛

تجمع بزرگ عاشوراییان در ارومیه

خبرگزاری رسا ـ با نزدیک شدن به ایام تاسوعا و عاشورای حسینی مردم ارومیه برای عرض ارادت و پایبندی خود به آرمان‌ها و ارزش‌های قیام سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) و یارانش در قالب همایش بزرگ عاشوراییان گرد هم می‌آیند.
عزاداري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با نزدیک شدن به ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین‌(ع) مردم آذربایجان غربی با شور خاصی نسبت به برگزاری آیین‌های سوگواری اقدام می کنند.

آماده سازی فضاهای مناسب برای برگزاری آیین های شبیه و تعزیه خوانی، برپایی جایگاه‌های مخصوص عزاداری جمعی و حضور پر شور دستجات عزاداری محلات مختلف در ارومیه از جمله این‌ها است.

خیابان امام ارومیه هر ساله در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی شاهد حضور دستجات عزاداری است که در سوگ سالار شهیدان و یاران باوفایش می گریند و ناله های یا حسین سر می‌دهند.

این درحالی است که امسال، عزاداران حسینی ببا بی صبری تمام امروز نیز در خیابان امام ارومیه در قالب همایش بزرگ عاشورائیان گرد هم می آیند تا برای مظلومیت آن امام بزرگوار و مصیبت‌هایی که او در این روزها متحمل شده زجه زده و اشک بریزند.

عاشورائیان ارومیه امروز با حضور خود ارزش‌ها و فلسفه عاشورا را با هم مرور خواهند کرد تا بگویند که هنوز یادشان نرفته که حسین برای چه بی آب ماند، حسین برای چه فرزندانش را فدا کرد، حسین برای چه با این‌که می‌دانست کشته خواهد شد، مرگ را بر زندگی ترجیح داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی به خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: این تجمع بزرگ امروز با حضور اقشار مختلف مردم در راستای ترویج و تعمیق ارزش‌ها و باورهای عاشورایی در جامعه برگزار می شود.

حجت الاسلام سید محمد فخری اظهار کرد: مراسم عزاداری امروز با هیات های مذهبی و مداحان برتر استانی و با شعار لبیک یا حسین از ساعت 15 بعد از ظهر در خیابان امام به سمت میدان انقلاب آغاز می شود.

وی تصریح کرد: نوحه‌خوانی، سینه زنی، شرح مصیبت‌های دشت کربلا و پرداختن به نقش ابوالفضل العباس در صحنه کربلا از جمله برنامه های آیین عزاداری بعد از ظهر امروز است.

امام جمعه موقت ارومیه با اشاره به مشکل تردد در این خیابان اظهار کرد: با هماهنگی نیروی انتظامی استان محدودیت های ترافیکی در زمان برگزاری مراسم اعمال خواهد شد.

علی جدیدی، رییس اداره اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در این رابطه به خبرنگار ما در ارومیه گفت: با توجه به تجمع بزرگ عاشورائیان ارومیه در خیابان امام از ساعت 14 امروز محدوده سه راه هلال احمر به سمت میدان انقلاب، خیابان پنجراه به سمت میدان انقلاب، میدان امام حسین به طرف خیابان امام، گذرگاه عطایی به سمت امام، میدان ولایت فقیه به سمت خیابان امام و کوچه ‌های مشرف به آن و خیابان امام به سمت میدان انقلاب در محدوده ترافیکی قرار می‌گیرند.

یادآور می شود، تجمع بزرگ عاشوراییان ارومیه با حضور مداحان برتر استان امروز از ساعت 15 بعد از ظهر در خیابان امام به سمت میدان انقلاب برگزار می شود./936/پ202/س
ارسال نظرات