۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۸۲۰۸
رییس تبلیغات اسلامی خوی:

ایجاد حکومتی با ساختار آموزه‌های الهی خواست حقیقی امام حسین بود

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی خوی گفت: تغییر ساختار حکومت بر مبنای آموزه‌های الهی یکی از مهم‌ترین اهداف قیام عاشورا بود که امروز می‌توان مکتب تشیع را تجلی دیرین عاشورا یاد کرد.
امام حسين
حجت الاسلام غلامرضا معصومی نیا، رییس تبلیغات اسلامی شهرستان خوی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: مکتب تشیّع تجلّی دیرین عاشورا است؛ از این رو درس‌های آن مکتب را تحقق می بخشد.

گفت: عاشورا شکوهمندترین حماسه انسانی است که در آن قهرمان‌ترین و ستم ستیزترین انسان‌ها شجاعانه ترین حماسه تاریخ را پدید آورده اند آنچنان که همه حماسه های تاریخی در مقابل آن به حقارت می نشیند.

وی در ادامه عاشورا را مظلومانه ترین و جانگدازترین تراژدی تاریخ عنوان کرد که در این واقعه جانسوز فضیلت ها را سر بریدند، عدالت و امامت را بر نیزه کردند و در یک کلام همه ارزش‌ها را به قربانگاه بردند.

مظلومیت‌های حسین‌ آگاهانه بازگو شود

حجت الاسلام معصومی نیا به بیان مصیبت‌های روز عاشورا اظهار کرد: در این روز با شلاق شقاوت تن مظلوم عدالت را خستند و با شمشیر ستم تشیّع را در قربانگاه خونین کربلا مظلومانه به خاک و خون کشیدند؛ از این رو مظلومیت‌های حسین (ع) را باید فریاد کرد، باید شناخت، باید گریست، اما آگاهانه باید عمق فاجعه را آنچنان که هست، بازگو کرد.

وی مبارزه با ذلت و ذلت‌پذیری، اصلاح جامعه و به حرکت در آوردن امّت، احیای دین و سنّت پیامبر‌(ص) و از بین بردن کج رویها، تغییر ساختار حکومت، تشکیل حکومت الهی و تأسیس یک مکتب عالی تربیتی و مبارزه علیه حاکم قانون شکن و ستمگر را از مهمترین علت های شکل گیری قیام عاشورا عنوان کرد.

رییس تبلیغات اسلامی به وصیت نامه امام حسین‌(ع) به برادرش محمد حنفیه اشاره کرد که در آن می‌فرماید‌ «اِنّما خَرَجْت لطَلب الإصلاح فی أمّة جدی» قیام من فقط بخاطر اصلاح مفاسد امت و احیای سنّت و قانون جدم رسول خدا (ص) است.

حجت السلام معصومی نیا با اشاره به وقایع روز عاشورا گفت: امام حسین‌(ع) در گفت‌وگو با یارانش به شهادت خود و یارانش اشاره کرد و آنان را به پاداش الهی بشارت داد و فرمود «من اصحاب و یارانی بهتر از یاران خود ندیدم و اهل بیت و خاندانی با وفاتر و صدیق تر از اهل بیت خود سراغ ندارم.»

این مسوول در پایان با انتقاد از رواج برخی از سبک‌های مداحی در جامعه اظهار داشت: امروزه بیشترین آسیب‌های وارده به مجلس عزاداری در گسترش بی‌وقفه این گونه سبک‌ها و همچنین برخی از اشعار نامتناسب با مقام و شأن اهل‌بیت(ع) است./936/ت302/س

ارسال نظرات