۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۱۱۸۲۱۹
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب:

واقعه عاشورا دائرة المعارفی از مفاهیم ناب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون ارتباطات و امور حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان این که شهادت و ازخودگذشتگی در راه خدا فقط یک جلوه از جلوهای بزرگ واقعه عاشورا است، تصریح کرد: این واقعه دائرة المعارفی از مفاهیم ناب اسلامی است و اگر انسان بانور معرفت به سراغ درس های کربلا برود جلوه های مختلف این مفاهیم را درک خواهد کرد.
حجت الاسلام احمد مروي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، مراسم عزاداری ایام شهادت امام حسین‌(ع)  امروز در بیت نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت آغاز شد و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام احمد مروی، معاون ارتباطات و امور حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب در این مراسم که قشرهای مختلف مردم حضور داشتند با بیان این که شهادت و ازخودگذشتگی در راه خدافقط یک جلوه از جلوهای بزرگ واقعه عاشورا است، تصریح کرد: این واقعه دائرة المعارفی از مفاهیم ناب اسلامی است و اگر انسان بانور معرفت به سراغ درس های کربلا برود جلوه های مختلف این مفاهیم را درک خواهد کرد.

معاون ارتباطات و امور حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان این که عاشورا زندگی با عزت را به بشریت می آموزد، ادامه داد: امام حسین(ع) زمانی که منکر و گناه در جامعه افزایش یافت و نیکی در حال از بین رفتن بود مرگ در راه خدا را سعادت دانست چراکه در نظر ایشان زندگی با ظالمان و طاغوتیان جز ملال و ناراحتی چیز دیگری به همراه نداشت.

وی با تاکید براین که توکل به خدا درس دیگر عاشورا است، تصریح کرد: حرکت در مسیر پیامبر و ائمه اطهار انسان را به سوی سعادت و کمال رهمنون و زندگی با عزت را مهیا می سازد.

حجت الاسلام مروی با تأکید بر این که ماه محرم فرصت مناسبی برای کسب بصیرت و معرفت حسینی است، تصریح کرد: باید از لحظه لحظه های این ماه با عظمت در جهت نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی بهره گیریم.

معاون ارتباطات و امور حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان این که امام حسین(ع) برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و حراست از ارزش های ناب اسلامی قیام کرد، تصریح کرد: امروز وظیفه آحاد جامعه اسلامی بهره‌گیری از سیره عملی سید سالار شهیدان است.

وی با بیان این که جامعه امروز تشنه معرفت حسینی است، ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از فرهنگ ناب حسینی امروز به این جایگاه رفیع در عرصه بین المللی دست یافته است./950/پ202/س
ارسال نظرات