۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۱۸۲۲۹
آیت الله استادی:

دلدادگان به انقلاب باید در عمل حمایت خود را از نظام انجام دهند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید براینکه تمامی دلدادگان و علاقه مندان به انقلاب باید در عمل حمایت خود را از نظام انجام دهند، شرکت در انتخابات را مصداق بارز این مهم و عدم حضور مردم را خواسته دشمنان و بدخواهان ارزیابی کرد.
آيت الله استادي آيت الله استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در شب تاسوعای حسینی در جمع عزاداران حضرت سیدالشهدا(ع) در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) به تبیین اهداف قیام آن حضرت پرداخت.

وی حمایت از دین خدا را یکی از مهم ترین اهداف قیام امام حسین و یاران با وفای آن حضرت(ع) دانست و تاکید کرد: وقتی خبر به خلافت رسیدن یزید به امام حسین(ع) رسید آن حضرت تاکید کردند که اگر این گونه فردی بخواهد بر امت اسلام حکومت کند فاتحه اسلام و دین خوانده است.

آیت الله استادی تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام خود به همه فهماندند که یزیدیان نمی توانند جانشین پیامبر باشند. امروز نیز ما موظف به تبعیت از این مسیر هستیم و هم باید از دین خودمان حفاظت و هم از مجموعه دین حمایت کنیم.

عضو جامعه مدرسین حمایت از اسلام را در اجرای احکام الهی و التزام به مبانی دینی دانست و تاکید کرد: در آن مقطع حساس تاریخی امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان با قیام و شهادت، حمایت خود را از دین خدا و پیامبر اعلام کرده و نشان دادند، امروز نیز ما باید به احکام الهی ملتزم باشیم و واجبات را امتثال و محرمات ترک کنیم.

الگو بودن نظام در سایه تحقق احکام اسلامی ثابت می ماند

وی الگو بودن نظام اسلامی برای جهانیان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این مهم در سایه تحقق و اجرای آموزه های اسلامی است به گونه ای که اگر کسی از خارج وارد کشور شد مظاهر دینی را مشاهده کند.

عضو شورای عالی حوزه با تاکید بر اینکه همه باید نسبت به احکام دینی ملتزم باشند، بیان داشت: اگر خدایی ناکرده ما در عمل نتوانیم رسالت خود را انجام دهیم، تنها اسمی از اسلام باقی خواهد ماند و خوشبختانه جامعه ما این گونه نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید با عمل مردم را به دین دعوت کنیم، خواستار تخصیص اعتبارات مناسب جهت برنامه های دینی در مدارس شد و هر نوع کمک از سوی اقشار و نهادهای مختلف به این گونه فعالیت ها را حمایت از دین خدا ارزیابی کرد.

آیت الله استادی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه کسی که دینش از دست رفت، هلاک شده است، تاکید کرد: ما اگر می خواهیم در مسیر عاشورا باشیم باید کاری که اباالفضل(ع) انجام داده است را در حد وسع و توان خود انجام دهیم.

وی با بیان اینکه همه چیزمان را باید فدای دین کنیم، تصریح کرد: حمایت از دین به این است که در وهله نخست خودمان ملتزم به احکام و مبانی شرعی باشیم و در مرحله بعد از دین خدا حمایت کنیم و در راستای نشر و ترویج معارف آن بکوشیم.

آیت الله استادی در ادامه با اشاره به جایگاه نظام اسلامی، حراست از نظام را یک اصل مهم عنوان و خاطرنشان کرد:همه باید از نظام اسلامی حمایت کنیم، در راس حکومت ولی فقیه و مجتهد جامع الشرائط حضور دارد و تک تک مردم وظیفه حمایت از نظام را دارند.

وی ابراز داشت: تمام آحاد جامعه به ویژه دولتی ها، اهل علم و هر کس که از بیت المال ارتزاق می کند باید حمایت خود را از نظام انجام دهد، اما اگر خدایی ناکرده کسانی به هر عنوانی در حکومت دخیل هستند به وظایف خود عمل نکنند پیداست که که این مساله نه تنها حمایت به شمار نمی آید بلکه تخریب است.

آیت الله استادی با تاکید بر اینکه تمامی دلدادگان به انقلاب باید در عمل حمایت خود را از نظام انجام دهند، اظهار داشت: اگر خدایی ناکرده در ادارات اسمی از رشوه و خیانت باشد اسم آن تخریب نظام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: علاوه بر اینکه عمل شخصی ما در مسیر دین و نظام باشد، باید با روشنگری و تبیین در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم و رسالت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شرکت در انتخابات را مصداق کمک به نظام ارزیابی و تصریح کرد: شرکت در انتخابات نوعی اعلام حمایت از نظام مقدس اسلامی است و شرکت نکردن در آن خواسته دشمنان و تضعیف انقلاب اسلامی به شمار می آید.

وی افزود: با همه تلاش ها، فعالیت ها و برنامه ریزی هایی که برای حل مشکلات که صورت می گیرد طبیعی است که یک جاهایی مشکل وجود دارد، ما اگر حامی نظام هستیم باید درصدد حل آن براییم و تا جایی که می توانیم باید فداکاری کنیم.

آیت الله استادی با بیان اینکه ما خودمان نباید مبلغ سوء شویم و کمبودها را بزرگ جلوه دهیم، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم از دین خود صیانت کنیم راه آن ورع، تقوا و پرهیز از گناهان است.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ماهواره ها می خواهند ذهن نسل جوان و جامعه ما را خراب کنند و اگر ما به درستی این امور را بیان کنیم بسیاری از مردم می پذیرند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات