۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۱۸۲۳۲

تجمع بزرگ عاشوراییان در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ تجمع بزرگ عاشوراییان ارومیه در خیابان امام این شهر برگزار شد.
تجمع بزرگ عاشوراييان در اروميه تجمع بزرگ عاشوراييان در اروميه تجمع بزرگ عاشوراييان در اروميه تجمع بزرگ عاشوراييان در اروميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و نهادهای فرهنگی استان، تجمع بزرگ عاشوراییان ارومیه با شعار لبیک یا حسین، عصر روز گذشته در خیابان امام این شهر برگزار شد.

این مراسم عزاداری با حضور اقشار مختلف مردم، هیئت های مذهبی و دسته های سینه زنی در راستای ترویج و تعمیق ارزش‌ها و باورهای عاشورایی در مسیر خیابان امام به سمت میدان انفلاب ارومیه برگزار شد.

تجمع عاشوراییان ارومیه با حضور حجت الاسلام سید محمدعلی موسوی، رییس کل دادگستری و حجت الاسلام فتاحی، معاون امور فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی و جمعی از روحانیون استان برگزار شد.

نوحه‌خوانی، سینه زنی، شرح مصیبت‌های دشت کربلا و پرداختن به نقش ابوالفضل العباس در صحنه کربلا از جمله برنامه های آیین عزاداری بود.

در ادامه این مراسم، تعزیه «امان‌نامه حضرت ابوالفضل» در مقابل شهرداری مرکزی ارومیه توسط گروه هنری ایلقار با مشارکت و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزار شد.

آذربایجان غربی امروز غرق در عزاست

مردم آذربایجان غربی همه ساله در ایام محرم با برگزاری مراسم های مختلف شبیه و تعزیه خوانی، برپایی جایگاه‌های مخصوص عزاداری جمعی و حضور پر شور دستجات عزاداری محلات مختلف در سوگ اباعبدالله الحسین و یارانش به عزاداری می پردازند.

آیین‌های عزاداری توسط هیئت‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی این استان در دهه اول ماه محرم بعد از ادای نماز مغرب در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا برگزار می‌شود.

اکثر این مجالس عزاداری در مساجد و در قالب دسته‌های زنجیرزنی شکل گرفته و نوحه‌خوان‌ها با خواندن نوحه‌های مربوط به هر روز از ماه محرم در سوگ سالار شهیدان و اهل بیت می‌نشینند، گاهی دسته‌های عزاداری شبانه در کوچه‌های محلات، حرکت کرده و به عزاداری می‌پردازند./936/پ202/ص
ارسال نظرات