۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۲۴۸

ایران اسلامی در تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم شد

خبرگزاری رسا ـ شهرهای مختلف کشورمان همزمان با تاسوعای حسینی غرق در ماتم و اندوه است و اقشار مختلف مردم در عزای امام حسین و یاران با وفای ایشان به سوگواری می پردازند.
شب تاسوعاي حسيني در حرم حضرت فاطمه معصومه مراسم شب تاسوعاي حسيني در حسينيه امام خميني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با تاسوعای حسینی، اقصی نقاط کشورمان امروز شاهد حضور انبوه عزادارانی است که در مصیب حضرت سیدالشهدا سیاه پوش بر سر و سینه می زنند.

امروز همه جا سیاه پوش شده و از هر کوی و برزن صدای یا حسین و یا ابالفضل(ع) به گوش می رسد و دسته های سینه زنی و زنجیز زنی با حضور در اماکن مقدس، مساجد و خیابان ها به سوگواری می پردازند.

این گزارش حاکی است، از صبح امروز هیات ها و دستجات عزاداری هر کدام طبق آیین و سنن خاص خود به خیابان ها آمده اند و به عزاداری مشغول هستند.

اماکن متبرکه، مساجد، تکایا و هیات های عزاداری در روز تاسوعا شاهد حضور خیل انبوهی است که در سوگ حضرت سیدالشهدا ابا عبدالله(ع) و یاران با وفای ایشان به سوگ نشسته اند.

شهر مقدس قم نیز همچون دیگر شهرهای کشورمان در تاسوعای حسینی حال و هوای دیگری دارد و اقشار مختلف مردم به سوگواری مشغول هستند.

حرم حضرت معصومه (س) نیز در سالروز تاسوعای حسینی سیاه پوش و غرق در عزا و ماتم شده است و هیئات و دستجات عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی با حضور در خیابان ها و حرم کریمه اهل بیت، این مصیبت را به حضرت فاطمه معصومه(س) تسلیت می گویند.

برگزاری مراسم شب تاسوعای حسینی با حضور رهبر معظم انقلاب

همچنین در شب تاسوعای حسینی، مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه ی امام خمینی (ره) برگزار شد.

مراسم عزاداری حضرت امام حسین علیه السلام که از روز شنبه هفتم محرم در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شده است، تا روز پنجشنبه دوازدهم محرم ادامه خواهد داشت.

شب گذشته نیز مراسم عزاداری و سوگواری ابا عبدالله الحسین با سخنرانی آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با حضور تولیت آستانه مقدسه، مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم در این مکان مقدس برگزار شد.

آیت‌الله استادی حمایت از دین خدا را یکی از مهم ترین اهداف قیام امام حسین و یاران با وفای آن حضرت(ع) دانست و تاکید کرد: وقتی خبر به خلافت رسیدن یزید به امام حسین(ع) رسید آن حضرت تاکید کردند که اگر این گونه فردی بخواهد بر امت اسلام حکومت کند فاتحه اسلام و دین خوانده است.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) با قیام خود به همه فهماندند که یزیدیان نمی توانند جانشین پیامبر باشند. امروز نیز ما موظف به تبعیت از این مسیر هستیم و هم باید از دین خودمان حفاظت و هم از مجموعه دین حمایت کنیم.

در سالروز تاسوعای حسینی در بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما نیز مراسم عزاداری و سوگواری تاسوعای حسینی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد و سخنرانان به تبیین اهداف قیام عاشورا و مداحان به مداحی و روضه خوانی پرداختند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات