۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۱۸۲۵۷

اقامه نماز ظهر تاسوعا به امامت آیت الله موسوی جزایری در اهواز

خبرگزاری رساـ عزاداران حسینی اهواز نماز ظهر و عصر تاسوعا را به امامت آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اقامه کردند.
نماز تاسوعا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عزاداران سید و سالار شهیدان اهواز پس از برپایی مراسم عزاداری، نماز ظهر و عصر تاسوعا را به امامت آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اقامه کردند.

در این مراسم که در بلوار ساحلی رودخانه کارون اهواز برگزار شد، نمایی از حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل(ع) و بین الحرمین طراحی شده بود و عاشقان اهل بیت با حضور در این محفل بزرگ با نوای حاج صادق آهنگران نوحه سرایی کردند و اشک ماتم ریختند.

حضور زنان، مردان و کودکان نشان از این داشت که محبت این خاندان کوچک و بزرگ نمی شناسد. تعزیه خوانی، برپایی ایستگاه های صلواتی، اهدای خون، دریافت نذورات، توزیع غذا از دیگر برنامه های امروز در اهواز بود.

در این مراسم معنوی حجت الاسلام سید مرتضی صالحی خوانساری از خطبای کشور در سخنانی به بیان مقام و جایگاه حضرت ابالفضل(ع) پرداخت و گفت: رسم وفاداری و پایبندی به ولایت را باید از این مرد بزرگ بیاموزیم.

وی در ادامه به تبیین ماهیت قیام عاشورا و بیان اهداف امام حسین(ع) از قیام بر ضد یزیدیان پرداختن و امر به معروف و نهی از منکر، مبارزه با ظلم و ستم و احیای دین رسول الله را از جمله مهم ترین این اهداف بیان کرد.

گفتنی است ویژه‌برنامه روز تاسوعا و همچنین شبهای بین الحرمین در ساحل رودخانه کارون اهواز از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز برگزار شده است.

همچنین در جای جای شهر اهواز و استان خوزستان نوای یا ابالفضل و یاحسین بلند بود تا همگان بدانند ملت ایران همچنان بر راه با تکیه بر درس های عاشورا ایستاده است./945/پ202/ص
ارسال نظرات