۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۱۱۸۲۹۰
دبیرکل حزب الله لبنان در شب عاشورای حسینی:

ما به دنبال حکومت نیستیم شهادت آرزوی ماست

خبرگزاری رسا ـ سید حسن نصرالله مقاومت را برگرفته از فرهنگ کربلا دانست و با تاکید بر اینکه ما به دنبال سلطه و حکومت نیستیم، شهادت را آرزوی تک تک رزمندگان مقاومت دانست.
سيد حسن نصرالله، شب عاشوراي حسيني سيد حسن نصرالله، شب عاشوراي حسيني سيد حسن نصرالله، شب عاشوراي حسيني سيد حسن نصرالله، شب عاشوراي حسيني
به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، شامگاه گذشته در مراسم سوگواری شب عاشورای حسینی در مجتمع سید الشهدا(ع) در حومه جنوبی شهر بیروت موسوم به ضاحیه، پدیده مقاومت اسلامی که بیش از 28 سال است که بر سر آرمان های خود ایستاده را پاک ترین و نجیب ترین پدیده جهان اسلام دانست و گفت: این پدیده از فرهنگ کربلا و امام حسین(ع) سرچشمه گرفته است و بنابراین هیچ تجاوزگری و هیچ دسیسه ای نمی تواند عزم و اراده رزمندگانش را در هم شکند.

وی با ابراز اینکه ما در برابر جهادمان هیچ پاداشی از کسی نمی خواهیم؛ چراکه پاداش ما با خداست و ما خواهان حکومت نیستیم و اینکه سلاح به دست گرفته ایم و به مقاومت متمسک شده ایم به این دلیل است که خداوند به ما فرمان داده است، گفت: ما سرزمین و مقدساتمان را ترک نخواهیم کرد تا در دست اشغالگران بیافتد،‌ خداوند به ما امر کرده است در برابر خواری سکوت نکنیم و نگذاریم دشمن بر سرزمینمان گام بگذارد.

سید حسن نصرالله مسلح بودن مقاومت را در همین راستا ارزیابی کرد و گفت: سلاح داشتن ما به این منظور نیست که بخواهیم بر کشور سیطره یابیم و حکومت کنیم. از نظر ما حکومت و سلطنت هیچ نیست و ما به سوی آن نمی رویم.

وی شهادت را آرزوی همه اهل مقاومت دانست و با تاکید بر بی ثمری دسیسه چینی علیه مقاومت، گفت: ما با خون خود از مقاومت محافظت می کنیم و آرزوی تک تک ما پیوستن به سرور شهدای مقاومت، شهید سید عباس موسوی (دبیر کل پیشین حزب الله)، شهید شیخ راغب حرب و حاج عماد مغنیه است، لذا علیه سلاح ما دسیسه نچینید.

دبیرکل حزب الله لبنان هدف مقاومت را دفاع از مردم، وطن و عزت و شرف آنها دانست و گفت: تنها چیزی که می خواهیم این است که دشمنان ما را به حال خود بگذارند و در کار ما دخالت نکنند. برخی می گویند که لازم نیست از ما دفاع کنید؛ چرا که آنها رژیم صهیونیستی را دشمن نمی دانند تا برایشان خطری بیافریند؛ هر کس که صهیونیست ها را دشمن خود می داند باید از سلاح مقاومت دفاع کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان می خواستند بر مقاومت غلبه کنند اما دسیسه چینی علیه آن هیچ نتیجه ای برایشان نداشته است، گفت:‌ در جنگ 33 روزه می گفتیم که از هیچ کس کمکی نمی خواهیم تا به یاری ما بشتابد؛ تنها خواست ما این بود که از کشور و منافع آن دفاع کنیم.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه ما خواهان صلح داخلی، عدالت و اصلاحات هستیم؛ حتی اگر به دست دیگران محقق شود و هر کس که خواهان این امور باشد ما با او هستیم، گفت: ما می خواهیم که وحدت ملی و اسلامی حفظ شود؛ چرا که قدرت امت، میهن و ملت را در وحدت مردم، می بینیم و به همین منظور است که دست به دامان مقاومت شده ایم./981/ب902/گ
ارسال نظرات