۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۱۸۲۹۸
مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی:

پیام اصلی زیارت عاشورا تولی و تبری است‌

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، تبعیت از ولایت فقیه را مصداق بصیرت عاشورایی عنوان کرد و گفت: زیارت عاشورا ماهیتی ظلم ستیز دارد و پیام اصلی آن تولی و تبری است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه خراسان جنوبي
حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، تبعیت از ولایت فقیه را مصداق بصیرت عاشورایی دانست و گفت: مقام معظم رهبری تاکید بر بصیرت دارند و می فرمایند اگر جامعه بخواهد به هدف خود برسد باید مردم بصیرت داشته باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان این که امام حسین(ع) هدف از قیام خود را بنیان نهادن تفکر ولایی مبتنی بر ولایت حضرت علی(ع) عنوان کردن و یکی از اهداف قیام امر بمعروف و نهی از منکر است، افزود: متأسفانه جریان های انحرافی جای معروف و منکر را عوض کردند و منکرات را معروف جلوه می دهند و با تبلیغات و دسیسه چینی سعی در عوام فریبی دارند.

حجت الاسلام گرایلی گفت: امروز که دشمنان اسلام نتوانسته اند از راه جنگ مسلحانه وارد شوند و برای براندازی و از میان برداشتن جمهوری اسلامی ایران که قدرت عظیم مردم همراه با اراده های آهنین پشتوانه آن است راه دیگری را در پیش گرفته اند و جنگ نرم را شروع کرده اند و از راه فرهنگی با وارد کردن عقاید ضد مذهبی، گسترش بهائیت، مسیحیت و فسادهای اخلاقی، تفرقه افکنی، کم رنگ کردن ولایت، افکار و مذهب مسلمانان به ویژه شیعیان را نشانه گرفته اند.

وی ادامه داد: تبعیت از ولایت فقیه بهترین مصداق بصیرت عاشورایی است و برای حفظ اسلام عزیز و حفظ ارزش ها و معارف قرآنی باید از ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای تبعیت کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به این که در زیارت عاشورا چهل پیام برای شیعیان آمده است که یکی از مهم‌ترین آنها ولایت مداری است، خاطرنشان کرد: اهمیت این زیارت به پیام‌های نهفته در آن است، زیارت عاشورا ماهیتی ظلم ستیز دارد و پیام اصلی آن تولی و تبری است.

حجت الاسلام گرائیلی با بیان این که  قیام حسینی پیام ولایت مداری را برای مسلمانان جهان در بر دارد، ادامه داد: نهضت حسینی نه ‌تنها به مسلمانان بلکه برای همه جهانیان درس آزادی و آزادگی به دنبال دارد.
 
وی با اشاره به این که ولایت فقیه نقطه اتکاء اعتقادات و باورهای دینی و مرکز ثقل نظام اسلامی است اظهار داشت: مشتاقان سیره انسان‌ساز امام حسین‌(ع) باید با تأسی از آموزه‌های فرهنگ زلال حسینی و با تمسک به رویکرد دینی و ولایی نهضت عظیم عاشورا همواره در مسیر تبعیت از ولایت گام بردارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، فرهنگ عاشورا را چراغ راه هدایت همه ملت‌های آزاده جهان دانست و با بیان این که امروز راه هدایت بشر بهره‌گیری از آرمان‌ها و ارزش‌های حسینی است، بیان داشت: امروز آحاد جامعه اسلامی وظیفه دارند در ماه محرم ضمن عزاداری برای سید شهیدان در کسب معرفت و بصیرت حسینی نیز کوشا باشند./950/ت302/س

ارسال نظرات