۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۲۹۹
با حضور خیل عظیم مشتاقان حسینی؛

نماز ظهر عاشورا در شهرهای مختلف استان های شمالی اقامه شد

خبرگزاری رسا ـ عزاداران حسینی شهرهای مختلف مازندران نمازظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز امام حسین(ع) و یاران با وفایش در مناطق مختلف استان اقامه کردند.
اقامه نماز ظهر عاشورا در ساري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مردم ولایت مدار و عزادار شهرهای مختلف مازندران امروز پس از پایان مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان نمازظهر عاشورا را به یاد آخرین نماز امام حسین(ع) و یاران با وفایش در مناطق مختلف استان اقامه کردند.

بر اساس این گزارش، یکی از جلوه های بی نظیر عاشورا اقامه نماز بود و امام حسین (ع) در کارزار عاشورا و در میان هیاهوی جنگی نابرابر، اقامه نماز اول وقت را بر هر چیزی مقدم دانستند و در زیر بارش خصمانه تیرهای جفا، نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.

این گزارش می افزاید: شهرهای مختلف استان ولایت مدار مازندران به ویژه مرکز استان با سردادن نوای چه کربلاست امروز، چه پربلاست امروز،  سر حسین مظلوم، از تن جداست امروز در سوگ سید و سالار شهیدان نشستند.

به گزارش خبرنگار رسا، مردم شهرهای مختلف استان گیلان نیز همانند دیگر نقاط کشور با شور و حال وصف ناشدنی، در صفوف منظم و به هم پیوسته نماز ظهر عاشورا را در میادین اصلی شهر، مساجد جامع، امام زادگان و بقاع متبرکه سراسر استان اقامه کردند.

بر اساس این گزارش، عزاداران حسینی در قزوین نیز ظهر امروز با شنیدن بانگ الله اکبر  به نماز ایستاده و نماز جماعت را به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اقامه کردند.

این گزارش می افزاید، نماز اول وقت ظهر عاشورا همزمان در دیگر شهرهای استان قزوین به امامت امامان جمعه و جماعات مساجد این استان به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان با شور و شعور حسینی اقامه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم عاشورای حسینی نیز از صبح امروز در شهرهای مختلف استان های مازندران، گیلان، گلستان و قزوین با حضور مشتاقان امام حسین(ع) با شکوه خاصی برگزار شد و در برخی شهرهای این استان بعد از ظهر امروز نیز ادامه خواهد داشت./950/پ202/ج
ارسال نظرات