۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۸۳۵۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر و اتمام عملیات مرمت این مسجد تاریخی«سیدعلی آقا» در تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر به منظور ارتقای سطح کیفی شعر و ادبیات حوزه انقلاب اسلامی و گسترش هرچه بیشتر آن، به عنوان پشتوانه فرهنگی و ثروت ملی، برگزار می شود.

دادی گفت: شاعران علاقه مند می توانند آثار خود را بنا به تصویب شورای سیاست‌ گذاری جشنواره بین المللی شعر فجر تا پایان آذرماه جاری به دبیرخانه جشنواره واقع در تهران،‌ خیابان شهید مطهری، خیابان قایم مقام فراهانی، خیابان فجر،‌ پلاک هفت،‌ طبقه چهارم، دبیرخانه شعر فجر ارسال نمایند.

دادی افزود:‌ این جشنواره کاملا رقابتی بوده و تمام سنین، مضامین، قالب ها و حوزه های شعری شامل سنتی، نیمایی، سپید،‌سرود و ترانه و همچنین بخش ویژه کودک و نوجوان را در بر می گیرد.

وی تاکید کرد: ارسال رونوشت آثار شعرای استان به دبیرخانه استانی جشنواره شعر فجر در اداره امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی واقع در خانه فرهنگ، ‌نرسیده به چهارراه آبرسان، ضروری است.

وی گفت: ارسال مجموعه‌های شعر منتشر شده در فاصله زمانی از سال گذشته تا کنون با حداقل 10 و حداکثر 20 قطعه شعر (از تازه سروده ها) در هر یک از بخش‌های مورد نظر شاعران و تکمیل و ارسال فرم شرکت در جشنواره به ضمیمه یک برگ تصویر شناسنامه یا کارت ملی از مواردی است که در فراخوان این جشنواره به عنوان شرایط شرکت در ششمین جشنواره بین المللی شعر فجر ذکر شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز منصوب شد

علیرضا نوین، شهردار تبریز طی حکمی رضاسیدعلوی از چهره‌های فرهنگی هنری تبریز را به‌عنوان مدیرعامل جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری منصوب کرد.

علوی که سابقه فعالیت‌های فرهنگی هنری متعدد و کار با نشریات و روزنامه‌های محلی و سراسری را دارد و بیشتر به‌عنوان نویسنده با سابقه شناخته می‌شود، جایگزین حسین نجفی مدیرعامل سابق این سازمان شد.

علوی از جمله نیروهای ارزشی و شناخته شده فرهنگی است که افتخار جانبازی دوران دفاع مقدس را نیز دارد.

سیدرضاعلوی پیش از این مسئولیت‌هایی نظیر ریاست مرکز تربیت معلم شهید باهنر تبریز را بر عهده داشته و از سوابق هنری وی می‌توان به راه‌اندازی و مدیریت گروه‌های تئاتر، مسئولیت‌های مختلف در حوزه هنری تبریز، مدیرمسؤول روزنامه سرخاب، عضو هیئت مدیره انجمنی مدیران مسئول استان آذربایجان‌شرقی و... اشاره کرد.

72 بغض عاشورایی در 72 بوم به تصویر کشیده شد

شهرام خدایی رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: هفتمین همایش نقاشان عاشورایی با عنوان «72 بغض 72 بوم » با حضور 300 هنرمند آذربایجان‌شرقی با موضوع عاشورا و قیام سیدالشهدا (ع) در محل سینما قدس و سینما 29 بهمن تبریز برگزار شد.

وی افزود: در این دوره از برگزاری این همایش هنری مذهبی که هفتمین سال خود را طی می‌کند 300 نفر از هنرمندان استان در سنین مختلف با حضور در این سوگواره هنری مکنونات قلبی خود را بر بوم نقاشی جاری کردند.

خدایی اضافه کرد: هنرمندان استانی با رنگ روغن و آکریلیک در خصوص نهضت عاشورا و قیام اباعبدالله‌الحسین به صورت گروهی و تک نفره به نقش زنی پرداختند و ماحصل این حضور خلق بیش از 200 تابلوست.

وی افزود: آثار منتخب این سوگواره در مناسبت‌های مختلف در سراسر کشور با برپایی نمایشگاه‌هایی به معرض دید عموم گذاشته می‌شود تا علاقه‌مندان ابراز ارادت هنرمندان به سرور و سالار شهیدان و شهدای کربلا را به تماشا بنشینند.

عملیات مرمت این مسجد تاریخی«سیدعلی آقا» تبریز اتمام رسید

سبک‌سازی بخشی از سقف فرو ریخته گنبد‌، مرمت ترک‌ دیواره‌های ضلع شمالی، مرمت بخش شرقی، بازسازی پوشش داخلی مسجد و تعویض در و پنجره‌ها در این عملیات مرمتی انجام شد.

زمان مرمت مسجد 12 ماه و با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی بوده است.

مسجد«سیدعلی آقا» از مساجد دوره صفویه با معماری طاق گنبدی و 850 متر مربع مساحت است و جزو 160 عنصری است که به ثبت جهانی رسیده‌اند./935/د101/س

ارسال نظرات