۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۱۸۳۶۶
آیت الله شبستری:

تنها راه پیروزی بیداری اسلامی، تمسک به مکتب امام عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز روحیه جهاد و شهادت طلبی را عامل اصلی پیروزی مسلمانان در روند بیداری اسلامی جهان دانست.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری عصر امروز در دیدار ستاد یادواره شهدای مدارس زینبیه و ثارالله شهرستان میانه اظهار داشت: حادثه دلخراش بمباران مدارس دخترانه زینبیه و ثارالله از نظر بین المللی و افکار عمومی سندی زنده بر ستمگری دشمنان اسلام و انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه اوج شقاوت و تعدی مستکبران به ویژه رژیم بعث عراق در این واقعه اثبات شد، خاطر نشان کرد: با نگاهی عمیق به این حوادث خواهیم یافت که دول غربی در تغذیه اطلاعاتی و تجهیز نظامی رژیم صدام معدوم بی نقش نبوده اند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که مظلومیت جمهوری اسلامی ایران برای آزادیخواهان و حق طلبان عالم اثبات شده است، تصریح کرد: متولیان یادواره شهدای میانه بایستی به شکل مطلوب از مقام شامخ شهدای دانش آموز زینبیه و ثارالله تجلیل داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با تاسی از مکتب عاشورا برای همیشه تاریخ نام و یاد خود را جاودانه کرده و نشان دادند که خط سرخ آن حضرت همواره ادامه خواهد داشت.

آیت الله شبستری روحیه جهاد و شهادت طلبی را عامل اصلی پیروزی مسلمانان در روند بیداری اسلامی جهان دانست و گفت: زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت ‌طلبی در کشور سبب جهانی شدن اسلام ناب محمدی(ص) خواهد شد، چنانکه امروز شاهد مجاهدت مسلمانان علیه یوغ استکبار و استعمار هستیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه انقلاب های اخیر نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران و آرمان شهدای این مملکت است، افزود: تنها راه پیروزی مجاهدان نهضت بیداری اسلامی، تمسک به آموزه های قرآنی و مکتب امام حسین‌(ع) است.

وی در پایان با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدای زینبیه و ثارالله میانه سبب احیای ارزش های معنوی و دینی می شود، ادامه داد: شهادت بالاترین درجه ایثار در اسلام است، شهدا از جان خود گذشتند تا اسلام زنده مانده و جهانی شود که امروز ثمره آن را در قیام ملت های دیگر کشورها علیه حکومت‌های استکباری می بینیم. /935/پ202/س
ارسال نظرات