۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۱۱۸۳۸۷
آیت الله شبستری:

بصیرت ریشه‌دارترین فتنه‌ها را می‌خشکاند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز بی بصیرتی را عامل اصلی واقعه عاشورا دانست و گفت: بصیرت تنها سلاحی است که می تواند ریشه‌دارترین فتنه‌ها را بخشکاند.
آيت الله مجتهدشبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز همزمان با سومین روز شهادت سرور و سالار شهدای کربلا، در جمع بسیجیان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه عاشورا اظهار داشت: مهم‌ترین عامل پیروزی ملت ایران در انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و مقابله با فتنه‌های مختلف، تمسک به مکتب عاشورا بوده است.

وی با بیان این‌که دشمنان به اهمیت مکتب حسینی میان ملت ایران پی برده اند، تصریح کرد: امروز مهم‌ترین هدف استکبار استحاله فرهنگی و انحراف در فرهنگ عاشورا در کشور است، همان پروژه ای که در فتنه 88 دنبال آن بودند اما با الطاف الهی این توطئه دشمن نیز نقش بر آب شد.

عضو خبرگان رهبری خاطر‌نشان کرد: مرزبانی از مرزهای اعتقادی فراتر از مرزهای جغرافیایی است، امروز استکبار جهانی با شکست در حوزه جنگ سخت و نظامی با روی به جنگ نرم و ضربه به مرزهای اعتقادی، سیاسی و فرهنگی آورده تا بتواند انقلاب اسلامی ایران را با استحاله فرهنگی و سیاسی روبه‌رو کند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: دشمنان غافل از این حقیقت هستند؛ مادامی که بسیج و سپاه و امت اسلامی با توسل به سلاح بصیرت در رکاب ولی امر مسلمین جهان آماده جانفشانی می کنند، استکبار نخواهد توانست به اهداف شوم خود نایل شود.

آیت الله شبستری با تأکید بر آگاهی بسیجیان در برابر ترفندهای رسانه ای و تبلیغی دشمنان انقلاب اسلامی افزود: استکبار جهانی منشأ بیداری اسلامی در منطقه را انقلاب اسلامی ایران می داند، از این رو خیال می کند که ایران با نفوذ فیزیکی توانسته انقلاب های منطقه را هدایت کند در حالی که نفوذ ایران، نفوذ معنوی است و هیچ قدرت مادی نمی تواند مانع قدرت معنوی شود.

امام جمعه تبریز در ادامه بی بصیرتی را عامل اصلی واقعه عاشورا دانست و گفت: بصیرت تنها سلاحی است که می تواند ریشه دارترین فتنه ها را بخشکاند، امروز امت اسلامی بیش از هر چیز نیازمند رهبری الهی برای تداوم بصیرت و معرفت است.

وی در پایان تصریح کرد: از دیدگاه قرآن رستگاری حقیقی در گرو شکیبایی، مرزبانی و تقوای الهی است و آنها که همچون شهدای کربلا در رویارویی با شداید و مصائب، شکیبایی و بردباری ورزیدند و در مرزبانی از مرزهای اعتقادی، فرهنگی و جغرافیایی کوتاهی نکردند و در مقابل وسوسه های شیطانی و دنیوی تقوا به خرج دادند بی تردید از مصادیق واقعی رستگاران هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات