۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۸۴۰۹
علمای شیعه عربستان:

وابسته خواندن شیعیان به بیگانگان به ثبات کشور ضربه می زند

خبرگزاری رسا ـ علما و شخصیت های برجسته شیعه عربستان، وابسته خواندن شیعیان به بیگانگان را مخالف مصالح کشور خواندند.
علماي شيعه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، بیش از 100 تن از علما و شخصیت های برجسته شیعه عربستان با صدور بیانیه ای ادامه سیاست های امنیتی علیه شیعیان قطیف و وابسته دانستن آنان به بیگانگان را به شدت محکوم کردند.

در این بیانیه آمده است: شهروندان غیور از آنچه این روزها در عربستان می گذرد به شدت نگران هستند، مقامات سعودی در مناطقی که اوضاع در آنها به مراتب از قطیف متشنج تر است با حکمت و درایت عمل می کنند، ولی در منطقه شرقیه این حکمت دیده نمی شود و تدابیر امنیتی بسیار شدیدی علیه شهروندان اعمال می شود که تعجب همگان را برانگیخته است.

علمای شیعه عربستان بر وفاداری شیعیان به وطن خود تاکید کرده و افزودند: هیچ کس حق ندارد نسبت به وفاداری، اخلاص و ملی گرایان شهروندان قطیف شک و تردید کند. برخی از افراد تلاش می کنند تا شیعیان را وابسته به بیگانگان جلوه دهند و از برآورده شدن خواسته های مشروع مردم جلوگیری کنند.

شخصیت های برجسته عربستان ادامه اعتراضات مسالمت آمیز را خواستار شدند و تاکید کردند: جوانان مومن باید به روش های مسالمت آمیز برای پیگیری خواسته های خود پایبند بمانند و در برابر کسانی که در پی خشونت و فعالیت های تخریبانه که مغایر آموزه های اسلامی و قوانین بین المللی است ایستادگی کنند.

امضا کنندگان این بیانیه وجود گروه های مسلح در قطیف را تکذیب کرده و اظهار داشتند: وجود گروه های مسلح در استان قطیف و اجرای نقشه های بیگانگان از سوی شهروندان این استان محکوم و مردود است. این اتهامات و سناریوهای خیالی که هیچ خدمتی به ثبات وطن نمی کند از لحظه های اول رسوا شده اند خصوصا اینکه اتهامات پیش از اجرای تحقیقات صادر شدند.

علمای شیعه از بی توجهی مقامات به امنیت قطیف انتقاد کردند و ادامه دادند: نیروهای امنیتی عربستان به امنیت قطیف بی توجه بوده و مسوولیت خود را در قبال حفظ امنیت شهروندان به درستی انجام نمی دهند، این در حالیست که شهروندان بارهای از مسوولان امنیتی خواسته اند تا امنیت استان که درروزهای گذشته متزلزل شده است را حفظ کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به کشتار مردم از سوی نیروهای امنیتی خاطر نشان شده است: مقامات سعودی باید در قبال به شهادت رسیدن افراد بی گناه که به دلیل اقدامات بی مورد و استفاده افراطی از سلاح توسط نیروهای امنیتی به شهادت رسیده اند منصفانه عمل کرده و با تشکیل کمیته ای حقیقت یاب از اتهام زنی به مردم و توجیه تجاوز به شهروندان و بازیچه قرار دادن جان آنان خودداری کنند.

این بیانیه به امضای علمایی نظیر سید حسن النمر، سید عبدالله هاشم العلی، سید عدنان الصالح، سید محمد عباس الیوسف، شیخ محمد عباس الصویلح، شیخ حسین باشا، شیخ غازی الشبیب و شیخ قاسم العمری رسیده است./980/ب902/گ
ارسال نظرات