۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۱۸۴۱۸

لبنان عملیات های تروریستی علیه عزاداران حسینی را محکوم کرد

خبرگزاری رسا ـ گروه ها و شخصیت های برجسته لبنانی، عملیات تروریستی در مسیر کاروان های عاشورایی در کشورهای عراق و افغانستان که منجر به شهادت و زخمی شدن صدها تن از عزاداران حسینی شد را محکوم کردند.
پياده روي عزاداران حسيني
به گزارش خبرگزاری رسا، گروه ها و شخصیت های برجسته لبنانی، روز گذشته با صدور بیانیه هایی، عملیات تروریستی در مسیر کاروان های عاشورایی در کشورهای عراق و افغانستان که منجر به شهادت و زخمی شدن صدها تن از عزاداران حسینی شد را محکوم کردند.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای در واکنش به انفجارهای تروریستی در برخی از شهرهای افغانستان و عراق علیه هیات های عزاداران حسینی، گفت: تجمع های میلیونی مردمی در جهان عرب و اسلام در سوگواری امام حسین(ع) نشانگر عظمت و نقش برجسته این مناسبت در تقویت فرهنگ ظلم ستیزی و قیام در دفاع از حق بود.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان این حضور میلیونی را نشانگر توانمندی و قدرت اسلام و مسلمانان و اعراب و ستمدیدگان از هر دین و نژادی در برابر دشمنانشان دانست و افزود: از این رو، شایسته است که این مناسبت محترم شمرده شود؛ چراکه سرچشمه قدرت ما در برابر دشمنان و بازدارنده گروه های دسیسه چین علیه اسلام و مسلمانان است.

این بیانیه راه انداختن گفتمان تحریک آمیز و عملیات های جنایت آمیز خونین را خدمت به آمریکا و رژیم صهیونیستی و گامی در تضعیف قدرت اعراب و مسلمانان دانست و ضمن محکوم کردن جنایت های خونین علیه کاروان های عاشورایی در عراق و افغانستان، تمامی فعالان جهان عرب و اسلام را به موضع گیری در برابر این رفتار مجرمانه که به دنبال فتنه انگیزی میان مسلمانان در راستای خدمت به آمریکا است، فراخواند.

از سوی دیگر، تجمع علمای جبل عامل لبنان نیز با صدور بیانیه ای عملیات تروریستی در مسیر کاروان های عاشورایی در کشورهای افغانستان وعراق را محکوم کرد و تاکید کرد: حمله به عزاداران حسینی با اسلحه، چاقو و دیگر وسایل برنده، جنایتی نابخشنودی است که هیچ دین، قانون و انسانی و با هر نظر و دیدگاه آن را نمی پذیرد.

این بیانیه، تجمع های میلیونی عاشورایی درسرتاسر کشورهای اسلامی را پاسخی به ندای امام حسین واهل بیت(علیهم السلام) و تاکیدی بر همراهی با محتواهای والای انسانی نهضت امام حسین(ع) علیه ظلم و جور در هر جای جهان دانست و خواستار پاسداری از وحدت مسلمانان و جان آنها در برابر طرح های آمریکایی ـ صهیونیستی شد که از هر راهی برای فتنه انگیزی میان مسلمانان بهره می گیرند.

تجمع علمای جبل عامل لبنان از سوی دیگر با اشاره به اقدام صهیونیست ها درحمله به مسجد شهر نابلس و به آتش کشاندن درب ورودی آن، افزود: ما این اقدام جنایتکارانه که اماکن مقدس وعبادی در فلسطین اشغالی را نشانه رفته است را محکوم می کنیم.

آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز یکی دیگر از کسانی بود که این جنایت های وحشیانه علیه عزاداران حسینی را محکوم کرد و گفت: عاملان جنایتکار و گناهکار این عملیات های تروریستی، کینه توزی و تعصب شوم مذهبی را در بدترین شکل خود که منافی تمامی ارزش های اخلاقی، دینی و انسانی است، تجسم بخشیدند.

وی مسلمانان و آزادگان را به محکوم کردن این عملیات های تروریستی و ایستادن در برابر تکفیری ها فراخواند و گفت: تکفیر و افراطی گری و تعصب و تروریسم از سوی همه ادیان آسمانی محکوم است و بر ماست که در برابر تروریسم تکفیری که حرمت انسان را زیر پا می گذارد و خونریزی را مجاز می شمارد، بایستیم.

آیت الله قبلان مجالس عاشورایی را مکتب هایی برای سازمان دهی به جامعه و ترویج اخلاق محمدی و حسینی در میان مردم دانست و همگان را به عمل در چارچوب ادب، دین و سلوک اسلامی فراخواند و گفت: قیام امام حسین(ع) به هدف اصلاح بود نه برای کشتار و تجاوزگری؛ چراکه خارج شدن از چارچوب اخلاق و ارزش های دینی، عادت وحشی ها و ستمگران است.

وی در پایان عاملان این عملیات های تروریستی را به توبه و بازگشت به ارزش ها و اصول اسلامی و عمل بر مبنای رضای خداوند فراخواند.

گفتنی است که گروه های تروریستی در چندین عملیات تروریستی، شیعیان عزادار در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در برخی از شهرهای افغانستان، عراق و پاکستان را هدف قرار دادند و صدها تن از آنها را به شهادت رساندند و مجروح کردند./981/ب901/گ
ارسال نظرات