۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۱۸۴۲۰
جبهه عمل اسلامی لبنان:

پروژه شکست خورده آمریکا در لبنان به تاریخ پیوسته است

خبرگزاری رسا ـ جبهه عمل اسلامی لبنان، سفر اخیر معاون وزیر خارجه آمریکا به لبنان را گامی در تکمیل پروژه شوم فتنه انگیزی در لبنان دانست.
جبهه عمل اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا، جبهه عمل اسلامی لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای، سفر اخیر جفری فیلتمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه به لبنان را گامی در تکمیل نقش وی در فتنه انگیزی و دسیسه چینی علیه دولت و ملت لبنان دانست و آن را در چارچوب تکمیل پروژه شوم آمریکا برای فتنه انگیزی داخلی در لبنان و ناکام ساختن تلاش های وحدت گرایانه در این کشور ارزیابی کرد.

این بیانیه با اشاره به اینکه فیلتمن در سفرهای پی در پی خود به لبنان به حمایت های معنوی و گاهی سیاسی از گروه 14 مارس می پردازد، افزود: فیلتمن از زمان روی کار آمدن نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، پشت سر هم ضربه خورده است و بیهوده گرد خود چرخیده؛ چراکه پروژه شکست خورده اش از خیلی وقت پیش به تاریخ پیوسته است.

جبهه عمل اسلامی همچنین با اشاره به ناکامی فیلتمن در برنامه هایی که اجرای آنها را به عهده گرفته بود، شکست عملی ساختن این برنامه ها از رهگذر دادگاه بین المللی حریری و دیگر پروژه های شوم پیشین را خاطرنشان ساخت و گفت: پروژه های فیلتمن در لبنان شکست خورده است.

گفتنی است که روز گذشته درخواست جفری فیلتمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه که پیش از این سفیر امریکا در بیروت بوده است برای دیدار با میشل سلیمان، رییس جمهور لبنان از سوی کاخ ریاست جمهوری رد شد.

در همین راستا، حزب کنگره مردمی لبنان به رهبری کمال شاتیلا، این موضع گیری میشل سلیمان را ستود و آن را موضعی ملی و تاریخی خواند و گفت: امیدواریم که این موضع گیری ها به نخست وزیر و دیگر مسؤولان لبنانی نیز سرایت کند تا واکنشی به طرح های تجزیه طلبانه آمریکا علیه لبنان و کشورهای عربی باشد./981/ب902/گ
ارسال نظرات