۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۴۲۱
نایب رییس حوزه علمیه آذربایجان غربی:

وفاداری امت اسلامی به قیام عاشورا قابل تحسین بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب نمازجمعه خوی با اشاره به عزاداری امت اسلامی در دهه اول محرم اذعان داشت: وفاداری اقشار مردم به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) در کل جهان و حتی غیر مسلمانان و انسان های آزاده قابل تحسین بود.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه با قدردانی از عزاداری بی سابقه امت اسلامی در طول دهه اول ماه محرم اذعان داشت: وفاداری اقشار مردم به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) در کل جهان به اوج خود رسیده بود و گسترش فرهنگ اهل بیت (ع) در میان جوامع بشری کاملاً ملموس بود و حتی غیر مسلمانان و انسان های آزاده در برابر ایثار و فداکاری عاشورائیان برای از بین بردن ظلم و ستم سر تعظیم فرود آوردند.

بهت جهانیان در برابر قدرت الکترونیکی ایران

وی در ادامه با اشاره به سقوط هواپیمای جاسوسی آمریکا اظهار داشت: هواپیمای جاسوسی و بدون سرنشین آمریکا به محض ورود به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران به دست توانمند جان برکفان نظام اسلامی ساقط شد و اکنون در اختیار نیروهای مسلّح قرار دارد.

حجت الاسلام شکوری با بیان این که اسقاط پرنده جاسوسی، قدرت پوشالی آمریکا را زیر سوال برد، تصریح کرد: سردرگمی مسؤولان و رسانه های آمریکایی و غربی در برابر این حادثه بسیار مهم، نشان از تسلط و قدرت بالای نظامی، اطلاعاتی و الکترونیکی نظام جمهوری اسلامی دارد و این اقدام جهانیان را مبهوت ساخت.

حمله وحشیانه امویان زمان، به عزاداران حسینی

خطیب نمازجمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث اخیر کشورهای اسلامی اشاره و اظهار کرد: بعضی از مرتجعین منطقه با هدایت آمریکا در حال خیانت به مسلمانان یمن، بحرین و سوریه هستند.

وی با محکوم کردن کشتار عزاداران حسینی در افغانستان و عراق گفت: امویان زمان حدود 90 نفر از عزاداران را در روز عاشورا به شهادت رساندند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرارگاه نبرد فرهنگی انقلاب اسلامی ایران

حجت الاسلام شکوری در ادامه با اشاره به سالروز تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، رسالت های شورا را مورد بررسی قرار داد و گفت: گسترش فرهنگ اسلامی، اعتلای فرهنگی عمومی، تزکیه محیط های علمی و فرهنگی از افکار مادی، نفی مظاهر غرب زدگی، ایجاد تحول درمراکز علمی، آموزشی، فرهنگی و هنری از جمله رسالت های این شورا به شمار می رود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خوی در ادامه تصریح کرد: مسؤولیت شورای عالی انقلاب فرهنگی به قدری سنگین است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان قرارگاه نبرد فرهنگی انقلاب اسلامی تعبیر فرمودند.

وی در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا به فرمایش امیرمؤمنان(ع) اشاره کرد که خطاب به نمازگزاران جمعه فرمود: « از خدای سبحان می خواهم ما را از کسانی قرار بدهد که نعمت ها، او را مغرور نمی سازد و انسان خردمند باید از مستی ثروت، قدرت، دانش، ستایشِ ستایشگران و جوانی برحذر باشد چون هر کدام از این ها دارای بادهای آلوده ای هستند که عقل را می رباید و وقار انسان را از میان بر می دارد.»/938/پ201/ص
ارسال نظرات