۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۱۸۴۳۸
امام جمعه اردبیل:

گروه‌ها و فرقه‌های انحرافی جامعه را به گمراهی می‌کشاند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل اظهار داشت: گاه تفسیر غلط دین بدون رجوع به مرجعیت شایسته، سبب شکل‌گیری گروه‌ها و فرقه‌های انحرافی می‌شود که فعالیت آنها می‌تواند بشریت را به گمراهی بکشاند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه‌ های نماز جمعه اردبیل با اشاره به بازتاب غنیمت هواپیمای فوق مدرن جاسوسی آمریکا در رسانه های بین المللی اظهار داشت: این موفقیت در حالی تحسین کارشناسان نظامی جهان را به دنبال داشت که مقامات آمریکا منکر این موفقیت بودند.

وی با بیان اینکه موفقیت نیروهای مسلح در نشاندن هواپیمای فوق مدرن آمریکا نشان از تکنولوژی‌ پیشرفته و اوج قدرت سایبری ایران اسلامی است، افزود: تلاش موفقیت‌آمیز نیروهای نظامی کشورمان در هدایت و شکار هواپیمای جاسوسی آمریکا نشان روشنی از قدرت توحیدی ملت ایران است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: هواپیمای غنیمت گرفته شده، به سیستم های ضدراداری و رهگیری مجهز است که ایران با این اقدام نه تنها در قدرت نظامی و تکنولوژی‌های نوین از غرب عقب نیفتاده، بلکه در بسیاری از عرصه ها پیشرو نیز است.

حجت ‌الاسلام و المسلمین عاملی با تاکید بر اینکه اقدام بجای نیروهای مسلح اجازه نداد بیش از این دست خیانت‌آلود نظام آمریکا ملت ایران را ملعبه خود کند، تصریح کرد: پیام حقیقی این حرکت غرورآفرین، توکل ملت ایران به خداوند و پیام توحیدی آن است.

وی در ادامه با اشاره به خبر پرتاب سه ماهواره ایرانی در ماه‌های آینده اظهار داشت: موفقیت های روزافزون ایران اسلامی در پرتاپ ماهواره های مختلف به فضا، غرور دیگری برای امت اسلامی است، چراکه تنها کشورهای معدودی قدرت دستیابی به این تکنولوژی منحصر به فرد هستند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تهدید و تحریم در ادبیات دیپلماسی علیه ایران معنای خود را از دست داده است، اظهار داشت: بیش از 19 بار البرادعی بر قانونی بودن فعالیت های هسته ای ایران اعتراف کرده، اما با این وجود ایران اسلامی مورد هجمه رسانه ای قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی چشم دیدن پیشرفت ایران در حوزه انرژی هسته‌ای ندارند، تصریح کرد: اقدام مضحک اخیر غرب در تحریم 18 شخصیت حقوقی و حقیقی کشورمان، عمق کینه‌توزی دشمن را از حرکت‌های غرورآفرین ملت ایران نشان می‌دهد.

خطیب جمعه اردبیل در پایان با تاکید بر بهره مندی از معنویت کسب شده در ماه محرم در دیگر ایام سال اظهار داشت: نباید بیهوده اشک‌ها و ناله‌هایی که برای مظلومیت سیدالشهدا ریختیم را به سادگی خرج کنیم، این اشک‌ها می‌تواند همه گناهان را پاک و تطهیر سازد.

وی خاطر نشان کرد: نباید بعد از دهه اول محرم با عظمت و دستگاه رفیع حسینی خداحافظی کرد، چرا که بزرگ‌ترین لبیک به امام حسین (ع) نه به خاطر مظلومیت کربلا بلکه به خاطر افکار و اندیشه‌های آرمانی آن حضرت است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: گاه تفسیر غلط دین بدون رجوع به مرجعیت شایسته، سبب شکل‌گیری گروه‌ها و فرقه‌های انحرافی می‌شود که فعالیت آنها می‌تواند بشریت را به گمراهی بکشاند.

وی ادامه داد: گریه برای امام حسین (ع) و عزاداری برای آن حضرت را با تصور این خیال که امام حسین (ع) شفیع روز جزا است از اعمال و کردار راستین دوری گزینیم، خیال و تفکری خام است که هرگز نمی‌تواند برای انسان نجات‌بخش باشد./935/پ201/ص
ارسال نظرات