۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۱۸۴۴۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

عزاداری‌های ماه محرم با هویت شیعه گره خورده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بنابی گفت: عزاداری‌های ماه محرم این حقیقت همیشه جاودانه است را نمایان می کند که هویت شیعه با گریه بر مصائب حضرت سیدالشهدا(ع) گره خورده است.
عزاداري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام عبدالحمید باقری بنابی، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، روز گذشته در جمع عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در تبریز اظهار داشت: نباید این تفکر غلط که امام حسین(ع) شفیع ما در آخرت خواهد بود، موجب دوری از عمل به واجبات و دوری از محرمات شود.

وی خاطر‌نشان کرد: درست است که گریه بر مصائب اهل بیت به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) بر اساس روایات و احادیث وارده؛ با آثار دنیوی و اخروی فراوانی همراه است؛ اما این امر نباید موجب شود که شیعیان از عمل به احکام الهی غافل شوند.

حجت الاسلام باقری بنابی با تاکید بر این‌که امر به معروف و نهی از منکر مهم‌ترین پیام نهضت عاشورا بود، تصریح کرد: وارد شدن به کشتی نجات‌بخش امام حسین‌(ع) سعادت‌ دنیا و آخرت را دارد؛ اما هر کس در تبعیت و پیروی از ولی فقیه غافل باشد، از کشتی نجات بخش امام حسین(ع) جا خواهد ماند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: این عزاداری‌های با شکوه نمایانگر این حقیقت همیشه جاودانه است که ملت ما خود را شیفته و طریق مکتبی می‌داند که در آن غرور و هویت ایرانی، اسلامی و اندیشه پاک و نورانی اعتقادی موج می‌زند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابعاد و ویژگی‌های وجود مبارک امام سجاد‌(ع) اظهار داشت: آن حضرت در سخت‌ترین شرایط و دوران خفقان نظام بنی‌امیه و با وجود ماتم تاریخی عاشورا هرگز در برابر دستگاه بنی‌امیه و یزید در افشاگری‌های حقیقی کوتاه نیامد.

حجت الاسلام باقری بنابی ادامه داد: حضرت امام سجاد‌(ع) با همراهی حضرت زینب کبری‌(س) توانستند عظمت اسلام را به شایستگی به نمایش بگذارند، نهضت حسینی بدون افشاگری آن امام همام ناتمام باقی می ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از انحراف‌ها بعد از حادثه عاشورا اشاره کرد و گفت: ‌این تفکر که «حسین دارم چه غم دارم» تفکری شبیه به اندیشه پیروان مسیح است که احساس می‌کنند حضرت عیسی‌(ع) امت مسیحی را به خاطر ظلم و ستمی که به او روا داشته شده از عذاب الهی نجات می‌دهند.

وی امید نابجا بستن به رحمت و بخشش ائمه اطهار را امیدی احمقانه توصیف کرد و ادامه داد: شیعه برای تسویه کامل باید از بساط امتحان الهی سربلند بیرون آید، چرا که امام حسین‌(ع) خالص‌ترین انسان‌ها و شایسته‌ترین افرادی که توانسته حق‌الناس را رعایت کند را مورد عنایت قرار می دهد./935/پ202/س
ارسال نظرات