۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۱۱۸۵۰۷
امام جمعه شوشتر:

نسبت به توطئه‌های دشمن باید هوشیار باشیم

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شوشتر، استکبارستیزی را یکی از شاخصه‌های مهم دانشجویان دانست و اظهار داشت: دانشجوی ایده‌آل فردی است که نسبت به توطئه های دشمنان هوشیار و روحیه استکبار ستیزی او قوی و از بین نرفتنی باشد.
نسبت به توطئه‌های دشمن باید هوشیار باشیم
حجت الاسلام شکرالله سلیمانی امام جمعه شوشتر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره به روز دانشجو و روز پژوهش اظهار داشت: دانشجویان باید با روحیه ای زنده و بالنده برای میهن اسلامی تلاش کرده و در سنگر علم اندوزی فعال و جسور باشند.

وی با بیان این که استکبارستیزی یکی از شاخصه‌های مهم دانشجویان است، بیان داشت: دانشجوی ایده‌آل فردی است که نسبت به توطئه های دشمنان هوشیار و روحیه استکبار ستیزی او قوی و از بین نرفتنی باشد.

امام جمعه شوشتر با اشاره به دلیل نام گذاری 16 آذر ماه به عنوان روز دانشجو، گفت: زمانی که نیکسون برای بازدید از شرایط شاه چهار ماه پس از کودتا به ایران آمد دانشجویان قیام کرده و از این سفر ممانعت کردند که چهار دانشجو در این راه نیز به شهادت رسیدند؛ از این رو 16 آذر ماه به عنوان روز دانشجو معرفی شد.

حجت الاسلام سلیمانی، تصریح کرد: علم اندوزی باید در راه خدا باشد تا بتوان از این علم برای رضای خدا و رفاه مردم استفاده کرد و در این خصوص باید تلاش های زیادی را انجام داد. دانشجویان باید آگاه بوده از علم بدست آمده برای مصالح خیر و اخروی استفاده کنند؛ چرا که اگر از این علم به صورت غیر منطقی و ناپسند استفاده کنند، نتیجه ای جز ویرانی و آسیب به اجتماع و مردم به بار نخواهد داشت.

سازمان حقوق بشر تنها ابزاری برای اعمال فشار بر ملت ها است

حجت‌الاسلام سلیمانی همچنین با اشاره به سالروز صدور بیانیه حقوق بشر در سال 1948 علیه ایران، اظهار داشت: حقوق بشری که کشورهای مستکبر از آن دم می زنند که هرگاه خواستند به آن توجه کنند و بار دیگر برای حفظ منافع دوستانشان از آن عبور کنند، حقوق بشر نبوده و تنها ابزاری برای اعمال فشار بر ملت‌هاست.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی آمریکا تنها از حقوق بشر استفاده ابزاری کرده و از آن برای اعمال فشار بر ملت هایی که ضد آنها هستند استفاده می کند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر این که ابرقدرت‌های حامی حقوق بشر، خود بزرگترین نقص کننده آن هستند، بیان داشت: ابرقدرت‌های جهان خود ناقضان حقوق بشر هستند و جان مردم برای آن‌ها آنقدر بی‌ارزش بوده که روزانه چندین هزار نفر را به کام مرگ می‌کشانند ولی حتی به خود زحمت عذر‌خواهی را نمی‌دهند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که حقوق بشر در جهان امروزی تنها عاملی برای اعمال فشار بر ملت ها و تهدید آنهاست، گفت: در شرایط کنونی حقوق بشر عاملی برای تهدید و زورگویی است؛ از این رو مردم آزادی خواه جهان دیگر به شعارهای حقوق بشری و انسان دوستانه مستکبران توجهی نمی‌کنند.

امام جمعه شوشتر با اشاره به این که بهترین حقوق بشر در اسلام اعلام شده، اظهار داشت: بهترین حقوق بشر در اسلام است که حتی برای حیوانات و نباتات حقوق قایل شده و این یعنی دینی کامل و همسو با نیاز جامعه و روز که در جهان بی نظیر است./9465/ت302/ص
ارسال نظرات