۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۵۱۰
امام جمعه اهواز:

عاشورا در زندگی فردی و اجتماعی بشر تاثیرات فراوانی داشت

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به تاثیر حادثه عاشورا در زندگی فردی انسان پرداخت و افزود: این حماسه بزرگ نه تنها در زندگی فردی بلکه در ابعاد اجتماعی زندگانی بشر تاثیرات فراوانی داشت.
عاشورا در زندگی فردی و اجتماعی بشر تاثیرات فراوانی داشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، جمعی از فرهنگیان استان خوزستان در قالب هیئت عزاداری، روز گذشته با آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان دیدار کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این دیدار اظهار داشت: در اوایل انقلاب برای برخی ها توهماتی پیش آمد که باید اهداف امام حسین(ع) را دنبال و ترویج کنیم و با کتاب و سخنرانی این فلسفه را زنده نگه داریم، دیگر نیازی به عزاداری نیست.

وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) با آن دید خدایی و سخن نافذ خود در مقابل این سخنان برآشفتند و موضوع گیری تندی کردند و فرمودند عزاداری های سنتی اسلام را زنده نگه داشته است.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: حضرت امام(ره) در کتاب کشف الاسرار خود که در جواب کتاب الحادی اسرار هزار ساله نوشته شده بود نگاشته اند که مراسم عزاداری سنتی امام حسین(ع) در کنار وجود علما و همچنین چادر زنان سه عنصری است که باعث شد رضاخان با روحانیت به مخالفت بپردازد زیرا این عناصر را در مقابل سیاست انگلیسی خود می دید.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به تاثیر حادثه عاشورا در زندگی فردی انسان پرداخت و افزود: این حماسه بزرگ نه تنها در زندگی فردی بلکه در ابعاد اجتماعی زندگانی بشر تاثیرات فراوانی داشت، که می توان دفاع مقدس را نمونه ای این اقتباس بدانیم، دفاعی که به تاسی از حرکت امام حسین(ع) عزت و شرف را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

امروزه کلمه ی حق امام حسین در جهان پیجیده است

عبدالرحمان فلاحی مدیر کل آموزش پرورش استان خوزستان در این مراسم که در مسجد اعظم اهواز برگزار شد ابرازداشت: باید این مجالس و محافل را برگزار کنیم تا این حرکت و اهداف و ارزش های آن در زندگی ما وارد شود واز آن ها به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با اشاره به ثواب معنوی که در این مجالس پر برکت وجود دارد، اظهار داشت: این مجالس از اجر معنوی بزرگی برخوردارند که انشاءالله این اجر به همه داده شود تا ذخیره ی برای خود ودیگران در آخرت باشد. دشمنان همه تلاش خود را برای جلوگیری از این گونه مراسمات و مجالس برگزار نشود و یا کم رنگ برگزار شود اما به لطف خداوند متعال به نیت شوم خود نمی رسند.

فلاحی اذعان داشت: اگر امروزه اسلام و حقیقت را در جهان می بینیم فقط به لطف خداوند متعال است که امام حسین(ع) جلوه گاه حق را در واقعه کربلا به تصویر کشید./9458/پ202/ص
ارسال نظرات