۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۵۱۴
خطیب جمعه عوامیه عربستان:

نظام پادشاهی باید از کشورهای عربی برچیده شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه عوامیه عربستان بر لزوم برچیده شده نظام پادشاهی از کشورهای عربی تاکید کرد.
شيخ نمر باقر النمر خطيب جمعه عواميه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ نمر باقر النمر، خطیب جمعه عوامیه عربستان در مسجد امام حسین (ع) این شهر، آل سعود را عامل ناامنی در منطقه شیعه نشین الشرقیه عنوان کرد و گفت: مقامات سعودی و نیروهای امنیتی این نظام در حال گسترش ناامنی در منطقه الشرقیه هستند، ولی باید بدانند که ملت در برابر آنها مقاومت خواهند کرد و تهدیدات صورت گرفته نمی تواند مردم را از تحقق خواسته هایشان بازدارد.

وی نظام پادشاهی را مغایر ارزش های اسلامی خواند و افزود: نظام پادشاهی که منافی دموکراسی و ارزش های اسلامی است باید از کشورهای خلیج فارس برچیده شود، عربستانی ها مخالف نظام پادشاهی هستند و دولت تنها می تواند به کشتار ملت که شهادت، عزت و کرامت برای آینده به شمار می آید بپردازد.

علامه نمر بر لزوم پایان کشتار مردم تاکید کرد و اظهار داشت: ملت عربستان از خواسته های خود مبنی بر آزادی سیاسی و فکری و همچنین آزادی زندانیان کوتاه نمی آیند و مسوولان موظفند این خواسته ها را برآورده ساخته و از کشتار مردم خودداری کنند.

خطیب جمعه عوامیه نسبت به ادامه جنایت آل خلیفه علیه ملت بحرین اعتراض کرد و ادامه داد: مقامات بحرینی دستورات بیگانگان را اجرا می سازند و ملت را وابسته به بیگانگان قلمداد می کنند، این امر در عربستان نیز دیده می شود و در حالی که اعتراضات صورت گرفته کاملا ملی است آن را وابسته به بیگانگان جلوه می دهند.

وی تصریح کرد: دولت بحرین از نظامیان آمریکایی و انگلستانی برای سرکوب و قلع و قمع ملت استفاده می کند و در عربستان نیز از ما خواسته می شود تا سکوت کنیم، اما به مقاومت ادامه خواهیم داد و اعتراضات خود را به شیوه های مسالمت آمیز دنبال می کنیم.

شیخ نمر باقر النمر نیروهای ضد آشوب سعودی را به ایجاد آشوب در کشور متهم کرد و بیان داشت: نیروهای ضد آشوب سعودی با کشتار مردم و انجام اقداماتی تنش زا به گسترش آشوب در کشور می پردازند.

این عالم شیعه بر لزوم خروج نیروهای سعودی از بحرین تاکید کرد و از آمادگی خود و جوانان برای شهادت در راه بحرین، زندانیان شیعه در عربستان و بدست آوردن آزادی و کرامت خبر داد./980/ب902/گ
ارسال نظرات