۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۱۸۵۱۷

‌ارسال 130 اثر به جشنواره شعر دفاع مقدس در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی از ارسال 130 اثر به پنجمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس خبر داد.
دفاع مقدس
فرج زاده، معاون ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس افزود: با وجود پایان مهلت ارسال آثار، ارسال آثار توسط علاقه مندان به دبیرخانه جشنواره ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تا کنون 130 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

به گفته این مسوول بهره‌گیری شعر دفاع مقدس از مضامین و مفاهیم عاشورایی، شعر مقاومت ملل با تاکید بر موضوع بیداری اسلامی و شعر کودک و نوجوان دفاع مقدس از مهمترین محورهای این جشنواره است.

فرج زاده با اشاره به اینکه هئیت 4 نفره از داوران استانی آثار ارسالی به پنجمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس را برای انتخاب نفرات برتر ارزیابی می کنند، گفت: این جشنواره نیمه دوم دی ماه سالجاری به میزبانی شهرستان مهاباد برگزار می شود.

معاون ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی، در ادامه اظهار داشت: آثار برتر در این جشنواره به مرحله کشوری بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس معرفی می شوند.

این مسوول همچنین به برگزاری دومین جشنواره خاطره‌نویسی دفاع مقدس به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: خاطرات هشت سال دفاع مقدس(مقدمات جنگ تا پایان دفاع مقدس)، اعزام به جبهه، لحظه‌های نبرد، خطوط مقدم، شوخ طبعی‌ها، شهادت همرزمان، حوادث پشت جبهه‌ها و بمباران شیمیایی شهرها، کمک‌های و پشتیبانی‌های مردمی، تشیع شهدا، خاطرات کردستان، راهیان نور، زندان‌های دشمن و دوران اسارت و همچنین خاطرات والدین، همسران و فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران و فرماندهان از موضوعات دومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس در آذربایجان غربی معرفی شده است.

فرج زاده با بیان این‌که اثار ارسالی به دومین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس هم این‌ک در مرحله کدگذاری برای تسریع در امر داوری آثار است، گفت: این جشنواره نیز همزمان با پنجمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس در مهاباد اجرا می شود./936/ت303/س
ارسال نظرات